رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از افزایش 4 برابری اعتبارات سلامت دهان و دندان در سال جاری خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد حسین خوشنویسان درحاشیه کارگاه آموزشی کالیبراسیون پیمایش ملی سلامت دهان و دندان که در مشهد برگزار شد ،در ارتباط با اقدامات آموزشی انجام شده در اداره سلامت دهان و دندان اظهار کرد : ما برای آموزش کودکان برنامه های متنوعی به صورت لوحهای فشرده آموزشی در نظر گرفته ایم .

خوشنویسان ادامه داد: علاوه بر این با چند شرکت مختلف قراردادهایی را منعقد کرده ایم تا برنامه های مختلفی را برای آموزش کودکان و بزرگسالان تهیه کنند و این برنامه ها طبق قراردادهایی که با صدا و سیما بسته شده است استفاده خواهند شد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال 82 تا کنون هیچ گونه اطلاعاتی از وضعیت سلامت دهان و دندان گروه های مختلف سنی در دسترس نیست خاطرنشان کرد : در سال جاری پیمایشی انجام خواهد شد که وضعیت سلامت دهان و دندان تمام رده های سنی در تمام استان ها را مشخص خواهد کرد .

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در ارتباط با اقدامات انجام شده برای گروه های هدف تاکید کرد: اولین گروه هدف ما مادران باردار هستند که برای آنها اقدامات مراقبتی سلامت دهان و دندان انجام می شود .

خوشنویسان ادامه داد : علاوه براین برای این گروه کتابی در دست چاپ است که بعد از چاپ در اختیار آنان قرار می گیرد که در مورد مراقبت های سلامت دهان و دندان نوزادان است .

وی بابیان اینکه یکی دیگر از گروه های هدف ما کودکان زیر 6 سال است افزود : در این گروه با همکاری سازمان بهزیستی کشور اقداماتی از قبیل دادن دهانشویه فلوراید و ارائه آموزش های اولیه به کودکان در مهدکودک ها انجام شده است.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در ارتباط با دیگر گروه های هدف تاکید کرد : گروه دیگر هدف دانش آموزان بین 6 تا 12 سال است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش کشور اقدامات آموزشی و استفاده از دهانشویه فلوراید را برایشان انجام داده ایم .

خوشنویسان با اشاره به اینکه امسال از طرف سازمان جهانی به نام سال سلامتی سالمندان نامگذاری شده است بیان کرد : در این سال ما این گروه جدید را به گروه های هدف خود اضافه کرده ایم که بعد از انجام پیمایش و سنجش سطح سلامت دهان و دندان این گروه در جامعه اقدامات مقتضی انجام خواهد شد .

وی یکی از مشکلات اساسی در بخش سلامت دهان و دندان را بیمه ها دانست و اظهار کرد : هزینه های دندانپزشکی هزینه های بالایی است و به دلیل ضعف در نظام بیمه ای افراد نمی توانند این خدمات را دریافت کنند و پوسیدگی های سطحی منجر به کشیدن دندان ها می شود .

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 15 درصد از حق بیمه های دریافتی از طرف افراد باید در حوزه سلامت دهان و دندان استفاده شود تصریح کرد : باید تمام بیمه ها این اعتبار را برای این بخش در نظر بگیرند تا بتوانیم سطح سلامت بهداشت دهان و دندان را بالا ببریم .

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتیاط با سلامت دهان و دندان تاکید کرد : معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت های بسیار موفقیت امیزی را در این حوزه به خصوص برای کودکان در شکل گسترده ای انجام داده است .

خوشنویسان ادامه داد :نارسایی ها که در اجرای پروژه های این حوزه وجود داشته است صرفا به خاطر کم بودن اعتبارات بوده است که در سال جاری مرتفع خواهد شد . /س

برچسب ها: افزایش ، اعتبارات ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.