"يان فان آکن" سخنگوي حزب چپ آلمان هرگونه حمله رژيم صهيونيستي به تاسيسات هشته اي ايران را "نوعي خودکشي" ارزيابي کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون آلمان، آکن در گفتگو با اين شبکه تلويزيوني گفت: اگر تل آويو عاقل باشد هيچگونه اتفاقي نمي افتد و به نظر من هرگونه حمله اسرائيل به ايران نوعي خودکشي محسوب مي شود زيرا اگر به تغييرات صورت گرفته در کشور مصر در همسايگي اسرائيل نگاهي داشته باشيم نمي توان واکنش منطقه به اين حمله را پيش بيني کرد و به نظر من اگر نتانياهو عاقل باشد او نبايد جرات حمله به ايران را داشته باشد.

وي افزود: ما نمي توانيم  هيچگونه پيش بيني درباره واکنش تهران که مي تواند بستن تنگه هرمز يکي از آنها  باشد را داشته باشيم که در اين صورت اين موضوع مي تواند آغاز گر يک جنگ تمام عيار باشد.

وي درباره تاثيرگذاري آلمان بر ايران و موضوع اتمي آن گفت: آلمان مي تواند تغييرات زيادي در منطقه ايجاد کند. آلمان در حال حاضر مي تواند نقش موثرتري را در اين باره ايفاکند و ما اين نقش موثر در زمينه تحريم نفتي ايران هم شاهد بوديم.

سخنگوي حزب چپ آلمان درباره اوضاع مصر گفت:شرايط حاکم بر مصر براي مدت هاي مديدي اوضاعي دشوار بوده و بسياري پس از تغييرات اخير از اين بيم داشتند که ارتش در اين کشور حاکم شود اما امروز به انتخاب رئيس جمهوري از قدرت ارتش و نظاميان کاسته شده و اگر اين روند ادامه يابد من به آينده اين کشور اميدوارم و اوضاع اين کشور تاثيري حياتي بر اوضاع تمامي کشورهاي منطقه از جمله اسرائيل،ليبي،سوريه و حتي تهديدات اسرائيل بر ضد ايران دارد و به همين خاطر خيلي عجولانه به نظر مي رسد که بگوييم انقلاب در مصر به پايان رسيده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار