متخصصان با اشاره به اين که منابع آب کاهش خواهند يافت، ضرورت يافتن راهکارهايي را براي توليد محصولات کشاورزي با منابع کم آب، خاطرنشان کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ،متخصصاني که به مناسبت هفته بين المللي آب در استکهلم، پايتخت سوئد گرد آمده بودند، روز شنبه اعلام کردند براي تغذيه 9 ميليارد جمعيت کره زمين در سال2050 ، بايد از هم اکنون به فکر راهکارهايي براي توليد محصولات کشاورزي با منابع کم آب بود.

در همايش هفته بين المللي آب که در پايتخت سوئد برگزار شد، کارشناسان، شرکت ها و سازمان هاي بين المللي نشان دادند دستيابي به روش هايي به منظور طراحي اکتشاف منابع آب، پاسخگويي به نيازهاي فزاينده غذايي را امکان پذير خواهد ساخت.
دانشگاه کمبريج با شرکت پپسي کو آي-کراپ (PepsiCo, i-crop) طرح کاملي را ارائه کرده اند که به کشاورزان امکان مي دهد به دقت آبياري لازم براي مزارع خود را با کمک دست يابي به داده هاي مختلف روي اينترنت به ويژه داده هاي هواشناسي و وضع زمين تعيين کنند.
اين برنامه که در سال دو هزار و ده راه اندازي شده است، هر چهار ساعت به روز مي شود و هشت درصد کاهش آب و سيزده درصد افزايش توليد سيب زميني را امکان پذير مي کند.
اين برنامه که در حال حاضر عمدتا براي کاشت سيب زميني در اروپاي غربي مورد استفاده قرار مي گيرد، جهت سازگاري براي کشورهاي در حال توسعه امکان پذير است.
" ديويد فرمن "، استاد کمبريج مسئول اين برنامه نيز به نوبه خود تاکيد کرد « فرصتي به وجود آمده است که بايد از آن استفاده کرد ».
برچسب ها: آب ، بحران ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار