استاد فلسفه دانشگاه تهران به تشريح گفتگوي خود با بان‌كي‌مون دبير كل سازمان ملل در دانشكده روابط بين‌الملل دانشگاه وزارت خارجه پرداخت و گفت: تا زماني كه قلم براي صحبت و عقل براي استدلال وجود دارد نيازي به استفاده از سلاح هسته‌اي نيست.

طوبي كريمي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در تشريح سوال خود از بان‌كي‌مون دبير كل سازمان ملل در دانشكده روابط بين‌الملل وزارت خارجه گفت:‌ سوال من از بان‌كي‌مون پيرامون صلح جهاني و  انتقاد از معناي آن در استكبار جهاني بود.

وي اضافه كرد: در ادامه صحبتم با اشاره به آيه‌اي از انجيل درباره صلح، مضرات صلح بدون عدالت را كه منجر به ظلم در جهان مي‌شود به بان‌كي‌مون يادآوري كردم و از او پيرامون فقدان شوراي صلح و عدالت در شوراي امنيت سوال كردم.

كريمي گفت: با ايجاد شوراي صلح و عدالت در ساختار شوراي امنيت مي‌توان صلح پايدار جهاني را در جهان دنبال و يك پايگاه مردمي را در آنجا ايجاد كرد.

استاد فلسفه دانشگاه تهران تصريح كرد: در پايان صحبتم با دبير كل سازمان ملل عنوان كردم‌، من يك قلم ساخته دست ايراني به شما تقديم مي‌كنم تا بگويم تا زماني كه زبان براي حرف زدن و عقل براي استدلال كردن وجود دارد نياز به هيچ سلاح و جنگي نيست و ملت ايراني با استفاده از عقل و منطق خود نيازي به استفاده از سلاح هسته‌اي ندارد.

كريمي خاطرنشان كرد: بان‌كي‌مون نيز در پاسخ سوال‌هاي من صلح بدون عدالت را بي‌ثمر خواند و افزود: تلاش مي‌كند اين روند را اصلاح كند.

استاد فلسفه دانشگاه تهران در تاثيرات جنبش عدم تعهد و يا تاثير آن بر ايران اظهار داشت: در برهه‌اي كه ايران از سوي بازارهاي سياسي و اقتصادي تحت فشار قرار گرفته است و تمام حربه‌هايي كه دشمن براي كمرنگ نشان دادن جنبش عدم تعهد به كار برده بود، شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد نسبت به دوره‌هاي ادواري قبلي با شكوه‌تر برگزار شد.

كريمي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري بر سران كشورها اظهار داشت: صحبت‌هاي سران كشورها بازگردان فرمايشات مقام معظم رهبري بود كه اين امر نشاندهنده همسو بودن موضع‌گيري سران كشورها با موضع كشور ايران اسلامي است.

انتهاي پيام /
برچسب ها: کریمی ، ایران ، جنبش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار