آیین افتتاحیه سی امین المپیاد ورزش مدارس که طی آن بيست و چهارمين دوره مسابقات ورزشي قهرماني دانش آموزان دختر سراسر كشور در اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران مراسم افتتاحيه رقابتهای دانش آموزان دختر سراسر كشور با حضور مديركل، معاون سلامت وتندرستي، مديران و مسولان آموزش وپرورش استان اصفهان و همچنین جمعي از پيشكسوتان ورزش این استان در زمين چمن اردوگاه شهيد بهشتي برگزار شد.

سيد مجيد عامليان مدير كل آموزش و پرورش استان در اين مراسم با گراميداشت سالروز شهادت دلير مردان دولت جمهوري اسلامي، شهيدان رجايي و باهنر و گراميداشت هفته دولت گفت: روش و سيره شهيدان عزيز دولت با مش ورزشي شما عزيزان در صداقت ورزي، مردمي بودن و اخلاص در كار مطابقت دارد.

وی به اهتمام و تاكيد مقام عظماي ولايت در خصوص ورزش اشاره كرد و افزود: معظم له ورزش را براي شما عزيزان جوان و نوجوان لازم و براي ما مسن تر ها واجب دانسته اند. وي بعد سلامتي را يكي از ابعاد گسترده ورزش برشمرد و گفت: ادبيات ورزش ادبيات ايثار و گذشت و اعتماد به نفس و خودباوري است، ادبيات ايستادگي، رقابت و رفاقت است و همه اين ها حاصل تلاشي است كه شما عزيزان در عرصه هاي ورزشي به آن ها دست مي يابيد.

وي افزود: فضاي امروز آموزش وپرورش توجه خاصي به مقوله ورزش معطوف داشته است و راه اندازي و تاسيس معاونت تربيت بدني و سلامت از طرف مقام عالي وزارت از اهتمام و توجه خاص مسولان نظام به ورزش حكايت دارد.

عامليان دربخش ديگري از سخنان خود به مصداق هاي عيني و ضرورت توجه به ورزش بنيادي در آموزش و پرورش اشاره كرد و تصريح كرد: توسعه سالن ها و استخرهاي ورزشي و احياي برخي از رشته هاي ورزش ازجمله شنا، طناب زني در سطح كشور نشان يك رويداد و نهضت بزرگ در آموزش وپرورش است.

وي همچنين به ابعادگسترده علمي، مذهبي و فرهنگي استان به ويژه شهر اصفهان اشاره كرد و گفت: شما در شهري قدم گذاشته ايد كه وجب به وجب آن معطر به نام و ياد شهداي عزيزي است كه براي سرافرازي امروز ملت ما جان شيرين خود را در كف اخلاص نهادند.

در ادامه اين مراسم، استانهاي شركت كننده طي صفوف منظم از مقابل جايگاه ويژه رژه نمايشي خود را برگزار كردند.

شهرستانهای تهران قهرمان کشتی آزاد المپیاد دانش آموزی شد

تیم شهرستان های تهران با کسب 81امتیاز مقام اول تیمی کشتی آزاد کشور را از آن خود کرده و عنوان قهرمانی پسران سی امین المپیاد را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، تیم شهرستانهای تهران با کسب پنج طلا، یک نقره و دو برنز مقام اول و استان مازندران نیز با کسب 61امتیاز با دو طلا، دو نقره و یک برنز دوم و استان همدان نیز با کسب 40امتیاز با یک نقره و یک برنز مقام سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.

در این دوره از رقابتهای کشتی آزاد نونهالان آموزشگاههای کشور با شرکت 213کشتی گیر از 27استان کشور در پنج دوره و با انجام 243کشتی در سالن فردوسی همدان برگزار و در سومین روز از رقابت ها به کار خود پایان داد که استان های البرز، تهران و گیلان نیز به ترتیب مقام های سوم تا ششم این رشته را کسب کردند.

گفتنی است در روز آخر این رقابتها در وزن 53کیلوگرم مهدی یعقوبیان از مازندران مقام اول، پیمان جلیلیان از کرمانشاه مقام دوم و مجتبی اصغری از گیلان و حسین علوی از زنجان مقام سوم مسابقات را بدست آوردند، در وزن 73کیلوگرم نیز مرتضی مسیبی از شهرستان های تهران، مهدی بابایی از همدان به ترتیب مقام اول تا دوم و یاسر شادفر از زنجان و سید میثم طباطبایی از تهران نیز سوم شدند.

مازندران مقام نخست تیمی کشتی فرنگی کشور را تصاحب کرد

دانش آموزان استان مازندران با کسب 64امتیاز با یک طلا، دو نقره و سه برنز مقام نخست تیمی کشتی فرنگی سی امین المپیاد دانش آموزی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، پس از تیم استان مازندران که با کسب 64امتیاز با یک طلا، دو نقره و سه برنز به مقام نخست تیمی کشتی فرنگی رسیدند، شهرستان های تهران با کسب 53امتیاز و با یک طلا و سه نقره شد دوم و تیم استان فارس با کسب 49امتیاز با دو طلا ، یک نقره و یک برنز مقام سوم این رقابت ها را بدست آورد.

ضمن اینکه استان های خوزستان با کسب 46امتیاز، استان گیلان با کسب 32امتیاز و استان آذربایجان شرقی با 31امتیاز به ترتیب مقام سوم تا ششم مسابقات را بدست آوردند. این دوره از رقابت های کشتی فرنگی آموزشگاه های کشور با شرکت 191کشتی گیر از 27استان کشور در هشت دوره و با انجام 224کشتی در سالن فردوسی همدان برگزار و در سومین روز از رقابت ها به کار خود پایان داد.

گفتنی است در آخرین روز از رقابت ها در وزن 38کیلوگرم بهنام عبدولی از خوزستان مقام اول، مرتضی نصیری از مازندران مقام دوم و محمد فرهانی از همدان و مهدی ثابت قدم از خراسان رضوی نیز به طور مشترک سوم شدند. در وزن 53کیلوگرم کمیل نورمحمدی از شهرستان های تهران مقام اول، محمدرضا رستمی از فارس مقام دوم و سعید ملای از گیلان و ناصر علیزاده از مازندران نیز به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند. ضمن اینکه در آخرین وزن باقیمانده نیز در وزن 73کیلوگرم نیز سینا جلیلی از آذربایجان شرقی مقام اول، مهدی طاهری از شهرستان های تهران مقام دوم و سید امیررضا نظری از گیلان و سید محمد موسوی از البرز نیز مشترکا سوم شدند.

اعلام نتایج تیمی دوومیدانی و ژیمناستیک پسران در المپیاد یزد

نتایج تیمی دوومیدانی در مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه و نتایج ژیمناستیک مقطع ابتدایی پسران در المپیاد دانش آموزی در یزد اعلام شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، با به پایان رسیدن مواد ژیمناستیک در مقطع ابتدایی پسران در یزد، کاپ قهرمانی در مجموع تیمی به مازندرانی ها رسید، آذربایجان شرقی به عنوان دوم رسید و تیم شهرستانهای استان تهران در نهایت به عنوان سومی دست یافت.

اما در رشته دوومیدانی و مقطع راهنمایی با انجام ماده های مختلف در نهایت تیم اردبیل جام قهرمانی را بالای سر برد، خوزستان عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد و تیم گلستان به مقام سوم رسید. همچنین در دومیدانی پسران در مقطع متوسطه تهرانی ها قهرمان شدند، خراسان رضوی دوم شد و تیم اصفهان عنوان سوم را به دست آورد.

گفتنی است از سوی کمیته فرهنگی این دوره از رقابتها در یزد کاپ اخلاق در دوومیدانی ابتدایی به قزوین، در دوومیدانی راهنمایی به یزد و در دوومیدانی متوسطه به خراسان جنوبی رسید ضمن اینکه در ژیمناستیک ابتدایی یزد و در طناب زنی ابتدایی چهارمحال و بختیاری صاحب این کاپ شدند.

فارس به مقام قهرمانی شنای مقطع ابتدایی دست یافت

دانش آموزان شناگر استان فارس در مجموع تیمی موفق به کسب عنوان قهرمانی المپیاد دانش آموزان شدند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران تیم شنای استان فارس در سی امین دوره مسابقات ورزشی پسر سراسر کشور در مقطع ابتدایی که در محل استخر شنای فرهنگیان یزد برگزار می شد، با کسب 433امتیاز از بین شرکت کنندگان 26استان کشور به مقام قهرمانی دست یافتند.

گفتنی است پس از استان فارس، تیم های استان خراسان رضوی به ترتیب با 396امتیاز و تهران با 385امتیاز عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

رکورد ملی پرش طول نوجوانان کشور در المپیاد دانش آموزی شکست

دانش آموز تهرانی با درخشش بی نظیر خود، رکورد ملی پرش طول نوجوانان کشور را در حین المپیاد دانش آموزی ارتقاء بخشید.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، علی ایرجی رئیس انجمن دو و میدانی مدارس کشور با اعلام این مطلب گفت: در این دوره از مسابقات رکورد پرش طول نوجوانان کشور توسط شایان نیرومند از استان تهران به میزان سه سانتی متر ارتقا یافت که یکی از افتخارات المپیاد بود.

مسئول کمیته جوانان و نوجوانان فدراسیون دوو میدانی کشور در ادامه افزود: در دو امدادی ریله نیز تیم فارس و در پرتاب نیزه تیم استان اصفهان توانستند حدنصاب هایی نزدیک به رکورد کشور به دست آورند.

ایرجی در ادامه به وضعیت ورزش در مدارس اشاره کرد و افزود : انجام توافقات صورت گرفته در رشته دو میدانی وضعیت بسیار خوبی در مدارس ایجاد کرده است که نقطه عطفی در پیشرفت دو میدانی آموزشگاه های کشور است.

وی در پایان گفت: برای نخستین بار قوانین و مقررات این دوره از مسابقات به ویژه در مقاطع راهنمایی و متوسطه منطبق بر مقررات فدراسیون جهانی دوومیدانیISF برگزار شده است.

فارس قهرمان دوومیدانی دختران در مقطع متوسطه شد

تیم فارس در مجموع ماده های برگزار شده رقابتهای دوومیدانی دانش آموزان دختر المپیاد مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

به گزارش 'گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، پس از سه روز رقابت فشرده دانش آموزان دختر کشور در مقطع متوسطه در اصفهان سرانجام تیم استان فارس موفق شد با کسب بیشترین امتیاز بر سکوی قهرمانی رقابتهای دومیدانی قرار گیرد. تیم تهران نایب قهرمان شد و خراسان رضوی بر سکوی سوم این بازی ها ایستاد.

اما در این دوره، رقابتهای دوومیدانی در 4ماده برگزار شد که نتایج انفرادی ذیل نیز به دست آمده بود؛

*دوی 400متر با مانع:

مقام اول: بیتا حاجی از تهران

مقام دوم: زهرا بهمنی از فارس

مقام سوم: مریم السادات اصغری از خراسان جنوبی

*دوی 1500متر:

مقام اول: هانیه ثمری از شهرستانهای استان تهران

مقام دوم: بیتا حاجی از تهران

مقام سوم: آناهیتا سلطانی از البرز

*دوی 200متر سرعت:

مقام اول: زهرا بهمنی از فارس

مقام دوم: صهبا فرزادوند از البرز

مقام سوم: حمیده اسماعیل نژاد از خراسان رضوی

*دوی 100متر با مانع:

مقام اول: الهه سیفی از خراسان رضوی

مقام دوم: سارا ندافی از فارس

مقام سوم: الناز گیسوی/با


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.