احمدي نژاد در ديدار نخست‌وزير سوريه:

جنبش عدم تعهد ظرفيت بي‌نظيري براي دفاع از حقوق ملت‌هاي عضو است

رئيس‌جمهور جنبش عدم تعهد را فرصت مناسبي براي دفاع از حقوق ملت‌هاي عضو دانست و افزود: جنبش عدم تعهد و اجلاس شانزدهم آن در تهران فرصت خوبي را نصيب اعضاء كرد تا از ظرفيت‌هاي اين جنبش در مسير تلاش براي تحقق اهداف انساني استفاده كنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري؛ محمود احمدي‌نژاد شامگاه جمعه در حاشيه آخرين روز از شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ديدار نادر وائل‌الحلقي نخست‌وزير سوريه، حضور نمايندگان اين كشور در اجلاس را در پيگيري اهداف و موفقيت آن بسيار مؤثر ارزيابي كرد و اظهار داشت: در جريان تدوين اسناد نهايي شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد توافقات بسيار سازنده و مفيدي صورت گرفته كه بخشي از عصبانيت و ناراحتي بدخواهان ملت‌هاي عضو جنبش ناشي از همين توافقات است.

رئيس جمهور با تاكيد بر لزوم رعايت حقوق مردم تصريح كرد: خشونت‌ها بايد هر چه سريعتر متوقف شود. هيچ كس حق ندارد تشويق به خشونت كند چرا كه اين راه حل مناسبي براي حل مسايل نيست.

احمدي‌نژاد تأکيد كرد: مسايل بايد از طريق گفتگو و تفاهم حل شود.

نادر وائل‌الحلقي نخست‌وزير سوريه نيز در اين ديدار با تبريك به رئيس‌جمهور كشورمان به مناسبت برعهده گرفتن رياست جنبش عدم تعهد اظهار داشت:‌ سطح شركت‌كنندگان در اجلاس و نحوه برگزاري آن بسيار عالي بود و لازم است از حسن مديريت جلسات از سوي جنابعالي، نظم حاكم بر اجلاس و ميهمان‌نوازي دولت ايران سپاسگزاري كنم.

نادر وائل‌الحلقي گفت: سوريه نتايج اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد را با اميدواري دنبال مي‌كند و يقين دارد، اين نتايج در آينده تحولات سوريه مؤثر خواهد بود.

وي هدف تحولات اين كشور را تضعيف و در نهايت شكستن محور مقاومت عنوان كرد و گفت: وقايع سوريه در قالب طرح ايجاد خاورميانه بزرگ سازماندهي شده است، اما شكست اين طرح از قبل آشكار و عيان است.

نخست‌وزير سوريه تصريح كرد: يقيناً روند اصلاحات در سوريه ادامه خواهد يافت و دولت فاصله‌اي با مهار ناآرامي‌ها ندارد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار