تيم راه‌آهن با هدايت علي دايي در ليگ يازدهم تا هفته‌هاي پاياني جزو تيم‌هاي فانوس به دست بود و به شدت خطر سقوط به دسته اول را احساس مي‌كرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اما اين تيم با نتيجه‌گيري در 3 هفته پاياني ليگ و با توجه به فاصله كم امتيازات در بين تيم‌هاي قعر جدولي، توانست تا رتبه يازدهمي بالا بكشد و حتي يك پله از پرسپوليس بالاتر قراربگيرد. اما لوكوموتيورانان پايتخت، ليگ دوازدهم را برخلاف انتظار با قدرت بالايي آغاز كرده‌اند و از 7 مسابقه خود توانسته اند12 امتياز كسب كنند. تا با يك امتياز كمتر نسبت به تيم سايپا تا پیش از پایان بازی های روز دوم هفته هفتم در رده دوم جدول رده‌بندي ليگ بايستند.
 
راه‌آهن فصل گذشته را با رتبه يازدهمي به پايان رساند. اما اكنون بعد از پشت سر گذاشتن 7 هفته دررتبه‌ دومي قرار گرفته است. دليل اين موفقيت چيست؟

اگر تاكنون توانسته‌ايم نتايج خوبي بگيريم، اول ازهمه لطف خدا بوده و بعد هم تلاش بازيكنان و اعضاي كادرفني. ان‌شاءالله براي مسابقه های آينده هم تلاش خود را مضاعف می كنيم تا بتوانيم روند كنوني خودمان را ادامه دهيم.

تاكنون به آن شرايطي كه مدنظرتان بود دست يافته‌ايد؟

واقعيت اين است كه حتي به 50 درصد انتظاراتم از بازيكنان و تيميم نرسيده‌ام و هنوز آن فوتبالي كه دوست دارم را از بازيكنان نمي‌بينم. اما بازيكنانم با غيرت و تعصب بازي مي‌كنند و خوشبختانه تا به اينجاي كار نتايج بدي نگرفته‌ايم. اما من دنبال بهتر شدن هستم.بعد از مسابقه برابرسايپا، بازي‌هاي ليگ برتر 18 روز تعطيل است و ما اين فرصت را داريم بازسازي لازم را در تيم صورت دهيم و نفراتي هم كه مصدوم هستند دوباره شرايط بازي را پيدا كنند.

اما تيم راه‌آهن شرايط خوب را سپري مي‌كرد و شايد اين تعطيلات باعث شود روند رو به رشد تيم شما قطع شود؟

اين ديگردست خودمان است. ما هم مي‌توانيم با برنامه‌ريزي و انجام تمرينات، كاري كنيم كه اين تعطيلات به نفع ما شود و هم اينكه به نوعي عمل كنيم كه باعث افتمان شود.

بعد از تعطيلات به‌وجود آمده، بايد به مصاف استقلالي برويد كه اين‌روزها با حاشيه‌هاي زيادي روبه‌رو است؟

ما به اين حاشيه‌ها توجهي نداريم و بايد اعلام كنم مسابقه ما با استقلال 18 روز ديگرخواهد بود كه دراين مدت هر تيمي مي‌تواند با ريكاوري لازم به آمادگي دست يابد.

پس ازمسابقه راه‌آهن مقابل فولاد خوزستان اعتراض‌هاي شديدي نسبت به داوري داشتيد كه بسياري، اعلام پنالتي به سود شما در ديدار برابر سايپا را تحت‌الشعاع همين اعتراض‌ها مي‌دانند؟

مگر اعتراض من حق نبود؟ وقتي كارشناس برنامه 90 مي‌گويد ديگر صحنه را نشان ندهيد خودش بيانگر اين موضوع است كه تا چه حد اشتباه به ضررما بود و اينكه در ديدار برابرسايپا دركدام صحنه داور مسابقه به سود ما سوت زد؟ به نظرمن قهرماني يك قضاوت خوب را پشت سر گذاشت.

اما در مورد صحنه پنالتي نيمكت‌نشينان سايپا و در راس آنها مجتبي تقوي اعتراضات شديدي داشتند؟

ببخشيد، اگر قرار است آن صحنه پنالتي گرفته نشود! پس كدام صحنه را بايد پنالتي بگيرد؟

يعني شما معتقديد آن صحنه به درستي پنالتي اعلام شد؟

صد درصد پنالتي بود.

اما تقوي مي‌گفت اگر اين صحنه پنالتي است پس چرا درمسابقه استقلال و پرسپوليس وقتي جوادنكونام پيراهن بنگر را پاره كرد پنالتي اعلام نشد؟

مگر آقاي تقوي آن صحنه را به دقت ديده‌اند؟ من خودم صحنه خطاي نكونام را نديدم، البته ديدم پيراهن بنگر پاره شد. اما صحنه اتفاق افتاده در جريان مسابقه را نديدم ولي به فرض اينكه داور آن صحنه را نديد يا به اشتباه پنالتي اعلام نكرد، اما به همين دليل بايد در تمامي مسابقات ليگ برترکه صحنه مشابهي رخ داد، پنالتي اعلام نشود.

سر مربی سایپا هم به مانند شما كه به داوري‌ها اعتراض داريد به قضاوت محسن قهرماني در ديدار برابر تيم شما معترض بود؟

وی به حمایت می گوید: ببخشيد، مگر من با كسي غرض‌ورزي دارم كه عليه داوران حرف بزنم. در ديدار برابر سايپا هم اگر شخصي باشد كه از داور ناراحت باشد، اين ما هستيم و بايد توضيح دهند چرا از7 مسابقه ليگ برتر 3 بار محسن قهرماني براي تيم سايپا قضاوت كرده است. مطمئن باشيد من بي‌دليل در مورد داوري حرف نمي‌زنم و هيچ‌گاه هم از حقم نمي‌گذرم. وقتي ببينم حق تيمم خورده مي‌شود، دفاع خواهم كرد.یاد گرفته ام زیر بار حرف زور و ناحق نروم .

در دو سه بازي اخير در پست هافبك راست ازعلي حسيني استفاده ‌كرديد كه نمي‌توانست انتظارات را برآورده سازد. گويا جاي خالي حسين كعبي به‌طور محسوسي احساس مي‌شود؟

مطمئنا همين‌طوراست. متاسفانه كعبي يك مصدوميتي درمسابقه برابرتراكتورسازي برايش به‌وجود آمده كه هنوز به آمادگي صددرصد نرسيده. اما بازيكن باتجربه‌اي است و مي‌تواند به تيم ما كمك كند. ضمن اينكه حسيني پست اصلي‌اش دفاع راست و چپ است و ما از او در پست غيرتخصصي‌اش هافبك راست استفاده مي‌كنيم و آن هم به دليل اينكه مهره نداريم. بيشتر نفرات باتجربه و كليدي ما از جمله كعبي، رجب‌زاده عسگري مصدوم هستند.

در جريان مسابقه برابر سايپا گويا ازعملكرد محمدرضا ماماني راضي نبوديد كه درهمان نيمه اول تعويضش كرديد؟
ماماني بازيكن زحمتكش و بااخلاقي است. اما در ديدار برابرسايپا روزش نبود.

در كل آينده تيم راه‌آهن را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

ما تلاش مي‌كنيم رتبه‌اي بهتر از يازدهمي فصل گذشته را به دست بياوريم.

تاكنون از لحاظ امتيازگيري به آنچه كه مدنظرتان بوده، دست يافته‌ايد؟

ما تاكنون از 7 مسابقه 12 امتياز گرفته‌ايم كه عملكرد نسبتا خوبي است. خود من براي اين 3 مسابقه اخير قبل از تعطيلات 18 روزه برنامه‌ريزي كرده بودم، 7 امتياز بگيرم كه خوشبختانه اين اتفاق افتاد.

و حالا با برگزاري اردوي تركيه و سپري كردن تعطيلات ، تيم راه‌آهن را براي حضور پرقدرت‌تردرادامه مسابقات ليگ برتر آماده مي‌كنيد؟

ما تلاش مي‌كنيم از لحاظ جسماني بازيكنان را آماده كنيم چراكه امروزه در فوتبال دنيا هر تيمي كه از لحاظ آمادگي جسماني آماده‌تر باشد، بهتر كارهاي تاكتيكي را انجام مي‌دهد و در نهايت موفق‌تر است.

شاید اگر تمرينات راه‌آهن پيش از شروع فصل به مانند ساير تيم‌ها به موقع آغاز مي‌شد، چه‌بسا الان شرايط به مراتب بهتري هم را داشتيد؟

صد درصد همين‌طور است. اما بنده بنا به شرايطي كه مالكان قبلي داشتند، نمي‌‌خواستم در اين تيم بمانم. اما با روي كار آمدن مالكان جديد، شرايط فرق كرده، ديدم آنها برنامه‌هاي بسيار گسترده‌اي براي تيم دارند كه طي 3-4 سال آينده مشاهده خواهيد كرد. در كنار آن مطالبات بازيكنان نيز پرداخت شد و من هم كارم را شروع كردم.من همواره سعي كردم فقط مسايل داخل زمين و اموري كه مربوط به بخش فني مي‌شود فكر كنم و تمام تمركزم را روي چنين مسايلي بگذارم و به اتفاقاتي كه بيرون از امور فني است كاري ندارم و هيچ‌گاه هم آدم توضيح‌پذيري دراين ارتباط نبودم.

در شروع فصل طي مصاحبه‌اي عنوان داشتيد هدفتان در ليگ دوازدهم قرارگرفتن بين 5 تيم صدرجدولي است اما اين‌بار تاكيد داشتيد كه فقط مي‌خواهيد در رتبه‌اي بهتر از فصل گذشته قرار بگيريد؟

قرارگرفتن در بين 5 تيم نخست ليگ برترهم يكي ازهدف‌گذاري‌هاي ما است و چه‌بسا اگر شرايط ايده‌آل باشد، به رتبه‌هاي بالايي جدول هم برسيم. اما در كل ما تلاش مي‌كنيم جزو تيم‌هاي خوب ليگ امسال باشيم.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
 
برچسب ها: علی دایی ، شبانه ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار