معاون وزیر امورخارجه چین گفت: ما اميدواريم اعضای جنبش نم بتوانند با همكاري يكديگر براي پايان دادن به خشونت‌ها در سوريه راه حل مناسبي را ارائه كنند و چين از راه‌حل سياسي براي برقراري آرامش در اين كشور دفاع مي‌كند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ ماژائو شو، معاون وزیر امورخارجه چین در نشست بعد از ظهر اجلاس سران عدم تعهد گفت:‌ 50 سال از تاسيس جنبش عدم تعهد مي گذرد و اين جنبش محركه‌اي قوي در منطقه به شمار مي‌آيد.

وي ادامه داد: بعد از پايان جنگ سرد، شاهد تحولات زيادي بوديم و اين آرزوي جامعه بين‌الملل است كه در راستاي قوانين به صلح پايدار برسد و سازمان ملل قطعا در حل بحران‌هاي منطقه و جهان نقش اساسي دارد.

نماينده چين افزود: اعضاي جنبش نم اگر در چارچوب منشور حقوق بشر سازمان ملل حركت كنند به نتايج بسيار خوبي خواهند رسيد.

وي تاكيد كرد: اعضاي جامعه بين‌‌الملل براي مقابله با چالش‌ها بايد با يكديگر همكاري كنند و چين مي‌خواهد در جهت تقويت صلح پايدار براساس احترام به حاكميت ملي و تماميت ارضي گام بردارد و فعاليت كند.

نماينده چين تصريح كرد: تمامي آنچه كه گفته شد بايد در چارچوب گفتمان سياسي انجام شود و به آرمان‌ها احترام گذاشته و كشورها بايد براساس قطعنامه‌ها، اقدامات لازم براي درستيابي به صلح را دنبال كنند.

وي  اظهار داشت: ما از وضعيت بحراني سوريه و خشونت عليه غيرنظاميان نگران هستیم و خواستار توقف اين خشونت‌ها هستيم و از طرفين درگيري مي‌خواهيم به خشونت‌ها پايان دهند.

نماينده چين ادامه داد: ما اميدواريم اعضای جنبش نم بتوانند با همكاري يكديگر براي پايان دادن به خشونت‌ها در سوريه راه حل مناسبي را ارائه كنند و چين از راه‌حل سياسي براي برقراري آرامش در اين كشور دفاع مي‌كند.

وي افزود: همكاري در مديريت اقتصادي و اصلاح سيستم‌هاي مالي جهاني در جنبش عدم تعهد بسيار مهم است و بايد به همكاري جنوب-جنوب توسعه داد.

نماينده چين تصريح كرد: كشورمان از كشورهاي درحال توسعه حمايت مي‌كند و اقداماتي را در راستاي كاهش مشكلات مالي ارائه كرده و چين كشوري دوست و همراه جنبش نم است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: كشور چين به همكاري جنوب-جنوب ادامه مي‌دهد و روابط خود را توسعه خواهد بخشيد.

انتهای پیام/پ2

برچسب ها: نماینده ، چین ، نم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار