مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران گفت : 71 طرح بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده با وسعت 24655 هکتار تهیه و به تصویب کمیسیون ماده 5 استانهای مربوطه رسیده است.


مجید کیان پور معاون وزیر راه و شهر سازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه 28 طرح بهسازی و نوسازی با وسعت 11131 هکتارتهیه شده و در نوبت تصویب کمیسون ماده 5 استانها است ، اظهارداشت : 110 طرح بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده با وسعت 15952هکتار نیز از محل منابع عمرانی و غیر عمرانی و مشارکت با شهرداریها در دست اقدام است.

کیان پور در ادامه توضيح داد: منافع مالى سرمايه گذارى در بافت هاى فرسوده شهرى در قالب بسته هاى حمايتى تشويقى شامل نرخ پايين سود تسهيلات، عدم نياز به سپرده گذارى جهت بهره مندى از تسهيلات ساخت و فروش اقساطى، تخفيف در عوارض شهردارى، و بسيارى ديگر از مساعدت هاى دولتى باعث شده تا در طول سال هاى اخير سرمايه گذارى در حوزه بافت فرسوده از ساير نقاط شهرى متمايز و سودآورتر باشد.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: حدود هفت هزار هکتار تاکنون بازسازی و بهسازی شده است و 65 هزارهکتار بافت فرسوده در کشور باقی مانده است که اگر این میزان را در 10 میلیارد تومان ضرب کنیم رقم نجومی و غیرقابل تخصیصی به دست می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار