یک منبع خبری مصری از گفت‌وگوی سران دو کشور مصر و ایران پشت درب‌های بسته در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه الوطن در مطلبی درباره سفر محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر به ایران و شرکت وی در اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران نوشت که مرسی 40 دقیقه پشت درب‌های بسته با محمود احمدی نژاد همتای ایرانی خود دیدار داشت.

الوطن در این باره نوشت: اگرچه سفر مرسی به تهران بیش از 6 ساعت و تحت عنوان حضور در اجلاس سران غیرمتعهدها به طول نیانجامید، اما در همین فرصت کوتاه کافی بود تا سران دو کشور مصر و ایران با یکدیگر دیدار داشته باشند.

الوطن افزود: برخلاف سخنان یاسر علی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر که سفر مرسی به تهران را صرفا برای حضور در جلسه افتتاحیه اعلام کرده،‌ محمد مرسی در یکی از سالن‌های اجلاس به مدت 40 دقیقه پشت درب‌های بسته با محمود احمدی نژاد دیدار داشت.

الوطن در ادامه گزارش خود نوشت: یک منبع آگاه در این باره تاکید کرد که در این دیدار غیر از مرسی و احمدی نژاد کسی حضور نداشت و سران دو کشور طی آن تنها درباره از سرگیری روابط دو جانبه با یکدیگر بحث و گفت‌وگو نکردند.

این روزنامه تاکید کرد که بحران سوریه از جمله موضوعات مورد بحث بین مرسی و احمدی‌نژاد بود و در این‌باره رئیس جمهوری مصر به همتای ایرانی خود اطمینان داد که قاهره مخالف هرگونه دخالت خارجی در سوریه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.