رئیس کل مجمع بین المللی خلق کره گفت: بیش از نیم قرن از عمر جنبش عدم تعهد می گذرد و این جنبش اواسط قرن بیستم در اوج جنگ سرد بین غرب و شرق تاریخ مهمی را پشت سر گذاشته و به دنبال جهانی مبتنی بر صلح است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ كیم یونگ نام، رئیس کل مجمع عالی بین المللی خلق کره شمالی در نشست اجلاس سران عدم تعهد اظهار داشت: به دولت و ملت ایران ریاست جنبش عدم تعهد را تبریک می گویم و به خاطر مهمان نوازی ایرانیان از آنها تشکر می کنم.
 
وی تصریح کرد: من صمیمانه از سران کشورها به خاطر پیام فوت رهبر کشورمان قدردانی می کنم، چراکه وی تا آخر عمر خود تلاش کرد از تمامیت و حاکمیت کشورمان دفاع می کرد.
 
رئیس کل مجمع بین المللی خلق کره بیان کرد: بیش از نیم قرن از عمر جنبش عدم تعهد می گذرد و این جنبش اواسط قرن بیستم در اوج جنگ سرد بین غرب و شرق تاریخ مهمی را پشت سر گذاشته و به دنبال جهانی مبتنی بر صلح است.
 
وی با بیان اینکه آرمانهای این جنبش کماکان به قوت خود باقی مانده است، ادامه داد: بلوک های نظامی در سراسر جهان ایجاد شده و وضعیت اسفناکی را در جهان به وجود آورده است.
 
این مقام ارشد کره افزود: امروز ما شاهدیم که حکومت های غربی از تروریسم حمایت کرده است و امروز واقعیت ها ایجاب می کند جنبش عدم تعهد نقش خود را تقویت کند و به عنوان لیدر سیاسی تاثیرگذار باشد.
 
وی اضافه کرد: هیات جمهوری خلق کره معتقد است که جنبش عدم تعهد باید پاسداری از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای عضو را حفظ کند تا بی ثباتی و ناامنی در جهان از بین برود.
 
رئیس کل مجمع بین المللی خلق کره تاکید کرد: کشورهای عضو عدم تعهد باید از حق حاکمیت کشورها پاسداری کرده و استفاده از زور و گسترش سلاح کشتار جمعی را نقض کند.
 
وی خاطرنشان کرد: حفظ اصول وحدت از اصول مهم این جنبش بوده و تاریخ جنبش عدم تعهد نشان می دهد که وحدت به پیروزی می انجامد و تفرقه منجر به شکست می شود.
 
این مقام ارشد کره با بیان اینکه ما باید بر روی اقدامات جمعی متمرکز شویم، اضافه کرد: کشورهای غربی سعی می کنند تا کشورهای مستقل را منزوی و سرکوب کنند.
 
وی با بیان اینکه امروزه شبه جزیره کره به بحرانهای جدی جهان تبدیل شده و هر لحظه احتمال درگیری وجود دارد، تصریح کرد: غربی ها ملت ما را مورد هدف قرار داده و سعی می کنند تا ملت کره را تحریک کند و ما باید در مقابل سیاست های خصمانه امریکا ایستادگی کرده و اجازه ندهیم تا امریکا سیاست های خود را در منطقه پیاده کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به دنبال وحدت دو ملت هستیم و از طریق تلاش های خود باید به اهداف جنبش عدم تعهد دست پیدا کنیم.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، تهران ، سران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار