بيانات مقام معظم رهبري در افتتاحيه اجلاس سران عدم تعهد در تهران در رسانه هاي بين‌المللي بازتاب گسترده اي داشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،  

** خبرگزاري فرانسه: رهبر معظم ايران با آغاز نشست نم پيروزي ايران را اثبات کرد
خبرگزاري فرانسه گزارش داد:  ايران روز پنجشنبه شانزدهمين نشست سران جنبش غير متعهدها را در تهران آغاز کرد که يک پيروزي براي اين کشور محسوب مي شود.
آيت الله علي خامنه اي رهبر معظم ايران روز پنجشنبه با سخناني اجلاس نم را افتتاح کرد.
آيت الله خامنه اي گفت: ما امروز اين جا جمع شده ايم تا حيات تازه اي به جنبش غير متعهدها تزريق کنيم.
پس از سخنراني حضرت آيت الله خامنه اي، محمد مرسي رئيس جمهور مصر رياست دوره اجلاس نم را به ايران واگذار کرد.
محمد مرسي نخستين رئيس جمهور مصر است که از زمان قطع روابط ديپلماتيک با ايران در سال هزار و نهص دو  هفتاد و نه - پيروزي انقلاب ايران - به تهران سفر مي کند. 

 
** لوپاريزين: رهبر ايران بر مخالفت با دستيابي به سلاح اتمي تاکيد کرد
      
پايگاه اينترنتي روزنامه لوپاريزين فرانسه تاکيد مجدد مقام معظم رهبري بر مخالفت با دستيابي به سلاح هسته اي را بازتاب داد.
لوپاريزين نوشت: آيت الله علي خامنه اي در آيين گشايش شانزدهمين نشست کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران تاکيد کرد کشورش هرگز در صدد دستيابي به سلاح اتمي نخواهد بود. 
لوپاريزين افزود: با اين حال، آيت الله خامنه اي بر چشم پوشي نکردن کشورش از حق مردم ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تاکيد کرد.


** راشاتودی: رهبر معظم ایران تاکید کرد که ایران قصد تولید سلاح هسته‌ای ندارد

راشاتودی در بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی در افتتاحیه اجلاس تهران، به بخش مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در سخنان ایشان توجه کرده است. 

ایشان فرمودند: ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نخواهد بود اما از حقوق هسته‌ای خود نیز چشم‌پوشی نمی‌کند.
 
رهبر انقلاب اسلامی ایران همچنین شورای امنیت سازمان ملل را پدیده‌ای متعلق به گذشته دانست که ایالات متحده با استفاده از آن به زورگویی می‌پردازد.
 

*** سي ان ان: رهبر ايران بر مقاصد صلح آميز برنامه هسته اي کشورش تأکيد کرد

سي ان ان اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران را در شانزدهمين نشست سران جنبش غيرمتعهدها (نم) در ايران بازتاب داد.
سي ان ان گزارش داد آيت الله علي خامنه اي رهبر عالي ايران دقايقي پيش سخنراني خود را خطاب به شرکت کنندگان در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها به پايان برد. مقام معظم رهبري تاکيد کرد: برنامه هسته اي ايران براي مقاصد صلح آميز است.
ايشان به هيئتهاي شرکت کننده در جلسه گفتند: انرژي هسته اي براي همه اما تسليحات هسته اي براي هيچکس. 


** رويترز: آيت الله خامنه اي تأکيد کرد ايران هيچگاه به دنبال تسليحات هسته اي نخواهد بود  

رويترز گزارش داد آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در نشست سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران اعلام کرد ايران هيچگاه سلاح هسته اي توليد نخواهد کرد و در عين حال از تلاش براي دستيابي به انرژي هسته اي صلح آميز دست نخواهد کشيد.
آيت الله خامنه اي در اين نشست افزود: شعار ما اين است انرژي هسته اي براي همه و تسليحات هسته اي براي هيچکس. ايران هيچگاه براي دستيابي به تسليحات هسته اي تلاش نخواهد کرد و در عين حال از حق ملي خود براي دستيابي به انرژي هسته اي صلح آميز دست نخواهد کشيد. 
وي همچنين شوراي امنيت سازمان ملل را نهادي غيرمنطقي، ناعادلانه و منسوخ شده توصيف کرد که آمريکا از آن براي تحميل رفتار قلدرمابانه خود بر جهان استفاده مي کند. 
رهبر معظم ايران ايران خاطر نشان کرد که آمريکا  در راستاي منافع غربيها دم از حقوق بشر مي زند و در حالي حرف از دموکراسي مي زند که خود در ديگر کشورها مداخله نظامي مي کند. 

***روزنامه اماراتی الاتحاد: رهبر انقلاب اسلامی ایران بر استفاده صلح آمیز این کشور از انرژی هسته ای تاکید کرد

روزنامه اماراتی الاتحاد در گزارشی از آغاز نشست سران عدم تعهد در تهران خبر داد و در این گزارش نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران این اجلاس را که در آن محمد مرسی رئیس جمهور مصر بعد از حدود 30 سال قطع بودن روابط دو کشور حضور داشت، افتتاح کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: آیت الله خامنه ای در سخنرانی خود در افتتاحیه اجلاس ران عدم تعهد اعلام کرد که کشورش در صدد دست یابی به سلاح هسته ای نیست. وی در عین حال تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران و همه کشورها حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارند.


**‌ بي بي سي: رهبر ايران در حضور بان کي مون ساختار شوراي امنيت را ديکتاتوري خواند

بي بي سي گزارش داد آیت الله خامنه ای در سخنان خود، با بازگو کردن مواضع جمهوری اسلامی در زمینه سیاست های داخلی و خارجی، ساختار شورای امنیت را غیر دموکراتیک و "دیکتاتوری آشکار" خواند و کشورهای غربی را متهم کرد که به بهانه مقابله با تروریسم و حمایت از دموکراسی و حقوق بشر، در کشورهای دیگر دخالت می کنند.

اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران آغاز به کار کرده است.


** لوپوئن: رهبر معظم ايران بر استفاده از انرژي هسته اي با اهداف صلح آميز تأکيد کرد

پايگاه اينترنتي نشريه لوپوئن فرانسه بخشي از بيانات مهم مقام معظم رهبري در افتتاحيه نشست غيرمتعهدها را بازتاب داد. 
لوپوئن نوشت: آيت الله علي خامنه اي رهبر عالي ايران در مراسم افتتاحيه شانزدهمين نشست کشورهاي عضو جنبش غير متعهدها بار ديگر تاکيد کرد ايران هرگز به دنبال دستيابي به سلاح اتمي نخواهد رفت. با اين حال، رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران همچنين تاکيد کرد جمهوري اسلامي هرگز از حق مردم ايران براي استفاده از انرژي هسته اي با اهداف صلح آميز چشم پوشي نخواهد کرد.

** يديعوت آحارونوت سخنراني افتتاحيه مقام معظم رهبري را "خطبه‌اي آتشين" خواند
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت در بازتاب فوري، سخنراني رهبر انقلاب اسلامي در نشست امروز سران جنبش غير متعهدها را، خطبه اي آتشين بر ضد غرب و اسرائيل دانست.
از طرفي، اين روزنامه با انتشار اينكه اغلب شبكه هاي جهاني و از جمله شبكه CNN که با قطع برنامه هاي خود، سخنراني رهبر ايران را مستقيما پخش كرده اند، بر اهميت جهاني نشست تهران و تاثير ديدگاه هاي ايران بر روابط بين الملل، اشاره كرد.
 
ديگر رسانه هاي غربي نيز، نوشتند؛ رهبر انقلاب اسلامي ايران با جرات تمام و در حضور دبيركل سازمان ملل متحد، انتقادات تندي بر پيكره اين سازمان و شوراي امنيت، وارد كرد.
 
ديگر رسانه هاي غربي نيز اذعان كردند كه رهبر ايران در حضور دبيركل سازمان ملل متحد، تيرهايي بر پيكره اين سازمان و شوراي امنيت وارد كرد.

آسوشيتدپرس:رهبر ايران در حضور 120 کشور در تهران، استفاده از سلاح هاي اتمي را يک "گناه بزرگ"خواندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سجادی
۱۴:۰۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۱
ازمواضع اصولی و شجاعانه رهبر عزیزمان متشکریم
آخرین اخبار