عدم آگاهي والدين نسبت به چگونگي مديريت رفتارهاي نامطلوب كودك، مي تواند منجر به واكنش هاي ناخوشايند و در نتيجه آسيب رساندن به كودك شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛‌ زهرا افسري با اشاره به اين كه فرزند پروري تاثير مستقيمي بر رشد بهينه جسماني كودكان دارد، اظهار داشت: آموزش مهارت هاي فرزند پروري منجر به كاهش اضطراب و افزايش اعتماد به نفس در والدين مي شود و اگر والدين مهارت هاي مديريت مناسب رفتارهاي كودكان را بياموزند، رابطه بهتري با فرزندانشان برقرار كرده و در نهايت خودشان نيز احساس رضايت بيشتري مي كنند.

وي افزود: آموزش مهارت هاي فرزند پروري ارتباط متقابل والدين با يكديگر و با فرزندانشان را بهبود بخشيده و در نتيجه اختلافات والدين در رابطه با شيوه تربيت كودك را كاهش مي دهد.

كارشناس اداره روان، خودداري از هرگونه تماس فيزيكي، تماس چشمي و هر گونه ارتباط كلامي را از جمله اصول مهم فرزند پروري عنوان كرد و گفت: با به كارگيري روش هاي صحيح دستور دادن، ميزان پاسخگويي كودكان به توصيه هاي والدين و به عبارتي حرف شنوي آنها افزايش مي يابد.

افسري تأكيد كرد: رابطه مناسب والدين و فرزندان، زمينه ساز تسهيل در شناسايي رفتارهاي پرخطر، مشكلات جسمي، رواني و اجتماعي مانند سوء مصرف مواد، خودكشي، ايدز، هپاتيت و ساير آسيب هاي تهديد كننده در نوجوانان مي شود و امكان مداخله مؤثر را فراهم مي كند./ح
برچسب ها: کودک ، رفتار ، واکنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار