استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای رفع كمبود آب در منطقه، طی یك پروژه تعریف شده و چند مرحله ای، آب دریای عمان را از جنوب تا شمال (سیستان) انتقال داده و با استفاده از تجهیزات مربوطه آن را شیرین كرده و در اختیار مردم شهرهای مختلف استان قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،  حاتم نارویی افزود: با توجه به اقلیم خشك و طولانی بودن مدت زمان گرما در سیستان و بلوچستان و همچنین خشكسالی های چندین ساله در نواحی شمالی استان، اجرای پروژه های آب رسانی در اولویت قرار دارد.
وی بیان كرد: تاكنون برای تامین آب شرب شهرهای سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان طرحهای بسیار بزرگ و پرهزینه ای اجرا شده است كه ادامه این روند تا رفع كامل مشكل كمبود آب در استان از سوی متولیان ضروری است.
وی اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان تاكنون مشكلات زیادی را به لحاظ كم آبی متحمل شده و صبوری پیشه كرده اند لذا سزاوارترین مردم این كشور برای خدمات رسانی مطلوب وزارت نیرو در زمینه اجرای پروژه های آبرسانی و اختصاص اعتبارات ویژه به آن هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال 520 پروژه با اعتبار دو هزار و 500 میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید.
نارویی افتتاح سد گلوگاه زاهدان، فاز اول آب شیرین كن RO زاهدان، احداث سه سالن و هشت زمین ورزشی، خط انتقال گاز به نیروگاه ایرانشهر، احداث پل ترانزیتی چابهار به هرمزگان، اجرای شبكه آب آشامیدنی كنارك، بهره برداری از 60 پروژه راه روستایی، چندین خانه مسكن روستایی، چهار پروژه میراث فرهنگی و گردشگری را از جمله مهمترین طرح های هفته دولت امسال در سیستان و بلوچستان برشمرد. /س

برچسب ها: انتقال ، اب ، عمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.