هر ساله در فصول بهار و تابستان هزاران پرستو دریایی گونه سفید، پشت تیره، کاکلی کوچک و بزرگ به منظور تغذیه به جزایر شیدور و بنی خارور مهاجرت می کنند.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با آغاز فصل گرمان در استان هرمزگان که نسبت به استانهای واقع در نوارهای عرفی بالاتر زودتر شروع می شود، پرندگان مهاجر در دسته های مختلف از زیستگاه های مهاجر پذیر زمستانه خود خارج شده و برای بدست آوردن غذا به این مناطق بر می گردند.

براساس این گزارش، جزیره شیدور با مساحت 98 هکتار در 170 کیلومتری شهر بندر لنگه و در مجاورت جزیره لاوان واقع شده است، این جزیره یکی از جزایر غیر مسکونی خلیج فارس می باشد که بدلیل داشتن شرایط زیستگاهی و امنیتی مناسب در فصول بهار و تابستان زیستگاه امنی برای انواع پرندگان مهاجر به ویژه پرستوهای دریایی بوده است.

گفتنی است، جزیره بنی خارور با مساحت حدود 83 هکتار و محیطی نزدیک به 5/3 کیلومتر، میزبان هزاران پرستوی دریایی گونه سفید، پرستوی دریایی پشت تیره، کاکلی بزرگ و کوچک است که به منظور تغذیه از آب های نخی اطراف جزیره و جوجه آوری از سمت اقیانوس هند و شمال آفریقا به این پناهگاه بی نظیر مهاجرت می کنند.

محمدی کارشناس محیط زیست گفت: امسال نیز مانند سالهای گذشته پرستوهای مهاجر از اوایل اردیبهشت ماه برای جوجه آوری به جزایر زیبای شیدور و بنی خارور آمده اند.

وی افزود: به منظور بررسی وضعیت جوجه آوری و تخمین جمعیت زادآور پرستوهای دریایی از سال 1351 بررسیهای جمعیتی در جزیره توسط کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و از سال 1381 بررسی وضعیت جوجه آوری و حلقه گذاری پرستوهای دریایی توسط کارشناسان محیط زیست استان هرمزگان انجام می گیرد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار