مدیركل ثبت احوال استان تهران گفت: ثبت كامل و به موقع اطلاعات وقایع چهارگانه، در درازمدت كشور را از متحمل شدن هزینه های سنگین سرشماری معاف خواهد كرد.

سید 'احمد قشمی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: سازمان ثبت احوال یكی از دستگاه های زیرساختی و زیربنایی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به تهیه آرشیو الكترونیكی اسناد هویتی آحاد مردم در سراسر كشور، خاطرنشان كرد: این مهم تا یك ماه آینده در شهرستان دماوند به پایان خواهد رسید و ان شاء الله كلیه اطلاعات مربوط در پایگاه اطلاعات جمعیتی كشور قرار خواهد گرفت.

مدیركل ثبت احوال استان تهران تصریح كرد: با این اقدام، بایگانی سنتی اسناد پلمپ شده و كلیه خدمات از طریق سیستم به مردم و متقاضیان ارائه خواهد شد.

وی از آماده شدن سخت افزار كارت هوشمند ملی خبر داد و افزود: از اول تیر ماه و برای نخستین بار، كارت هوشمند ملی در شهرستان قم به صورت عملیاتی صادر می شود و پس از آن به سراسر كشور تعمیم و تسری خواهد یافت.

قشمی ادامه داد: از دو سال پیش تاكنون بیش از 300 هزار شناسنامه مكانیزه برای افراد در استان تهران صادر شده است كه در شهرستان دماوند، این آمار 10 هزار شناسنامه برای افراد بالای 15 سال است.

وی اذعان داشت: به این منظور چهار خط ارتباطی با پایگاه اطلاع جمعیتی كشور در شهرستان برقرار شده است كه اطلاعات اسناد نوزادان و اسناد فوت بلافاصله پس از تنظیم در پایگاه مربوطه درج خواهد شد.

این مقام مسؤول خاطرنشان كرد: برای كارت شناسایی ملی نیز یك خط ارتباطی آن لاین و مستقیم با پایگاه اطلاعات جمعیتی از همه شهرستان های استان برقرار شده كه بلافاصله پس از ارسال اطلاعات از شهرستان، قابلیت صدور كارت ملی وجود خواهد داشت.

وی مهلت قانونی ثبت ولادت و ثبت فوت را به ترتیب 15 و 10 روز اعلام كرد و گفت: انعكاس 94 درصدی موارد فوتی و 92 درصدی موارد موالید از سوی افراد و خانواده ها در استان، آماری قابل توجه است كه از این نظر نیز از رتبه و جایگاه خوبی در سطح كشور برخورداریم./س
برچسب ها: اطلاعات ، سرشماری ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.