رئيس بنياد نخبگان استان گفت: خروج نخبگان از کشور 20درصد کاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
دکتر پيرعلي افزود: تا پيش از راه‌اندازي بنياد علمي نخبگان اين استان تنها 64 نخبه در استان شناسايي شده بود، اين در حاليست که در حال حاضر افزون بر 117 نخبه از خدمات حمايتي اين بنياد بهره‌مند هستند.
رئيس بنياد نخبگان چهارمحال و بختياري حمايت هاي مادي و معنوي از نخبگان را يکي از دلايل کاهش خروج نخبگان از کشور اعلام کرد و گفت: به‌منظور حمايت از نخبگان کشور و دانشجويان نخبه‌اي که در حال تحصيل هستند از کمک هزينه تحصيلي با هدف بهبود کيفي وضعيت آموزشي بهره‌مند مي‌شوند.
وي از راه‌اندازي نمايشگاه دائمي دستاوردهاي علمي نخبگان با عنوان "موزه علم و فناوري بنياد" به منظور ارائه افتخارات نخبگان والگو سازي براي جوانان در بهمن سالجاري خبر داد و افزود: ساخت خانه نخبگان، راه اندازي کارگروه گردشگري نخبگان و توانمند سازي آنها هم از ديگر برنامه هاي بنياد نخبگان استان در سالجاري است.
وي از وجود 117 نخبه برتر در استان خبر داد و گفت:پيش بيني مي شود اين تعداد با ارائه نتايج کنکور سراسري و المپاد ها، به 140 نفر برسد.
وي همچنين از برگزاري جشنواره علم تا عمل در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) تهران در شهريور ماه امسال هم خبر داد وگفت:40 اثر برگزيده نخبگان استان به اين جشنواره ارسال مي شود./س
برچسب ها: نخبگان ، کاهش ، کشور ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.