تبریز/

نقش خبرنگاران در صیانت از منافع ملی، مهم و حساس است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعمال جنگ رسانه‌ای، اقتصادی و فرهنگی تمام عیار علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: رسانه‌های داخلی و خبرنگاران نقش مهمی در شفاف‌سازی مسایل مختلف، تنویر افكار عمومی و صیانت از منافع ملی دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی در جمع خبرنگاران، با اشاره به مشکلات اهالی رسانه و با تاکید بر اینکه مدیران دولت در حد توان خود در جهت رفع مشکلات خبرنگاران خواهند کوشید گفت: اگر منظور از حمایت از خبرنگاران به اعطای رانتهای ویژه منجر نشود، در جهت رفع مشکلات آنها دریغ نخواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در مدیریت حادثه زلزله اخیر، پیشنهاد یكی از خبرنگاران در خصوص تربیت خبرنگاران بحران را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: بخش مهمی از مدیریت بحران به عهده رسانه‌هاست که نباید در این گونه موارد فرصت شبهه‌افكنی به رسانه‌های بیگانه بدهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تحركات رسانه‌ای بیگانگان در زلزله ارسباران برای هدایت افكار عمومی به سمت منافع خود گفت: دشمنان حتی از زلزله ارسباران برای توطئه علیه نظام اسلامی سوء استفاده می‌کنند گفت: کسانی خیال می‌کردند بین ملت جدایی افتاده، اما در این حادثه سراسر ایران متاثر شدند و آنها فهمیدند که ملت ایران یکپارچه است.

علیرضا بیگی یادآور شد: شبکه های بیگانه به عنوان مثال جریان رسانه‌ای خاصی در زلزله اخیر با اعزام نفرات خود در قالب امدادگر اقدام به شایعه‌پراکنی و توزیع اجناس تاریخ گذشته در بین زلزله‌زدگان می‌کرد که خوشبختانه نیروهای امنیتی با آگاهی از این ترفند، آنان را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده و حضور مسئولان بلندپایه کشور از نخستین روزهای حادثه زلزله آذربایجان در کنار مردم مصیبت‌دیده و در رأس همه آنها حضور رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: همه ایران برای آباد کردن این مناطق بسیج شده‌اند و این عزم ملی یک فرصت طلایی است تا تعریف جدیدی از منطقه ارسباران با تمام قابلیت‌ها و توانایی‌های آن داشته باشیم.

علیرضابیگی با بیان این که دولت تصمیمات اساسی خود را در نزدیک‌ترین نقطه به مردم و بر اساس خواست آنها می‌گیرد، افزود: مسئولان بلندپایه کشور از نخستین روزهای حادثه زلزله آذربایجان در کنار مردم مصیبت‌دیده حضور یافتند و در رأس همه آنها حضور رهبر معظم انقلاب موجب تسلی خاطر آسیب‌دیدگان و امیدواری آنها به آینده شد./س

 

برچسب ها: نقش ، خبرنگار ، منافع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.