کاربران ويژه نامه "رايگان درمان شويد" سايت باشگاه خبرنگاران مي توانند سوالات پزشکي خود را با ما در ميان بگذارند تا پزشک متخصص مربوطه به آنها پاسخ دهد.

1.ناشناس
در خصوص جراحی لیزیک چشم ،مرد 38 ساله نزدیک بین با شماره 1/5 آیا بطور کلی عمل لیزیک پیشنهاد میگردد قبلا دکتر معاینه کرده از نظر عمل مشکلی نیست میخوام بدونم ممکنه برگشت پذیر باشه ؟یا پیر چشمی دوباره مجبورم کنه به استفاده از عینک

پاسخ از دكتر احمد شجاعي، جراح و متخصص چشم پزشك، رياست مركز چشم پزشكي بصير:
عمل ليزيك براي شما مناسب است و برگشت پذير نيست، ولي در سن ابتلا به پيرچشمي براي مطالعه نياز به عينك خواهيد داشت.

2.سارا

من 23 سالمه و یک سنگ 3میلی متری تو کلیه سمت چپم دارم دکترم رفتم دارو هم مصرف کردم ولی بازم مفید واقع نشده و سنگ سرجاش ثابته نمیدونم چه تغذیه ای رو باید در پیش بگیرم تا بهتر شم، نوشابه و نمک میدونم ...من حتی پیش از این خیلی کم مصرفشون میکردم هر کسی یک نوع تغذیه ای پیشنهاد میکنه و من کلی سر در گم شدم!!!!!!!!!!!!!
میشه راهنماییم کنید

پاسخ از دكتر سيمين وحيدي، متخصص و جراح كليه و مجاري ادراري:
سنگ هاي ادراري تنها در 5 درصد موارد زمينه ارثي دارند و بيشتر به نوع تغذيه، ورزش و رژيم غذايي فرد مرتبط است، در افراد كم تحرك احتمال رسوب سنگ در كليه ها بيشتر است، افرادي كه در رژيم غذايي خود گوشت و مركبات زيادي مصرف مي كنند يا افرادي كه مايعات و ميوه كمتري مصرف مي كنند و نمك بيشتري مصرف مي كنند بيشتر از افراد ديگر مستعد ابتلا به تشكيل سنگ هستند.
ولي براي درمان مي توانيد با رعايت نكاتي ساده به دفع سنگ كمك كنيد، فراموش نكنيد افرادي كه مبتلا به سنگ هاي ادراري هستند به ميزان 50 در صد تا 5 سال آينده پس از تشكيل سنگ مجددا دردهاي دفع سنگ را تجربه مي كنند ،براي دفع سنگ مي توان با انجام ورزشي ساده در منزل با بالا گرفتن دست ها و غلتيدن به دفع سنگ كمك كرد. علاوه بر اين مصرف مايعات به ميزان 2 ليوان آب صبح ناشتا ، يك ليوان آب قبل از ناهار و يك ليوان آب قبل از شام براي مبتلايان ضروري است.مصرف ما ء الشعير در حلاليت سنگ نقش بسياري دارد، ميزان مصرف نمك بايد حتي الامكان به حداقل برسد، ميوه بايد به ميزان 400 تا 500 ميلي گرم در روز مصرف شود و مصرف مركبات حتي المقدور كاهش يابد، از نان هاي سبوس دار و حجيم بايد استفاده شود، لبنيات در اين افراد بايد به ميزان 3 ليوان در روز مصرف شود.اگر سنگ از نوع اگزالات است بايد از مصرف، ريواس، بادام زميني ، بادام هندي، فندق نيز پرهيز شود.

 3.ناشناس

دچار خونريزي و ترشح از مقعد هستم و به همين جهت دچار حساسيت پوستي شدم چه راهي براي كم شدن ترشح مي باشد

پاسخ از دكتر نسرين السادات علوي، جراح عمومي و بيماري هاي پستان ، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران:
ممكن است ترشحات در اثر ابتلا به فيستول باشد كه نيازمند معاينه توسط پزشك متخصص جراح عمومي است، ولي تا قبل از مراجعه به پزشك براي كاهش ترشحات از آبگرم براي شست و شو استفاده كنيد و ناحيه مقعد را حتي الامكان خشك نگه داريد.

4.صالح
 با سلام .من 20 سالمه یک دندون که هم خالیه و هم خرابه دارم .آیا این دندون دندون های دیگه رو هم خراب میکنه و اینکه هزینه پر کردن یک دندان کرسی چقدره؟ ..... خدا قوت

پاسخ از دكتر ميترا برادران، جراح دندانپزشك:
خير، دندان هاي مجاور خراب نمي شوند ولي وقتي دندان پوسيده اي در دهان وجود دارد، به علت وجود ميكروارگانيزم ها در محيط دهان ، دندان هاي ديگر نيز  مستعد پوسيدگي هستند،البته هر چند در اين حالت تراكم باكتري هاي مضر موجود در محيط دهان بيش از تراكم باكتري هاي مفيد است ولي الزاما وجود يك دندان پوسيده ، به معناي ايجاد پوسيدگي در ساير دندان ها نيست.

5.لیلا

دختر 20 ساله ای هستم که خیلی خیلی لاغرم و وزنم 50 کیلو می باشد و مشکل کم کاری تیرویید هم دارم و قرص لووکسین را ناشتا مصرف می کنم . مشکل من کوچک بودن و نداشتن رشد سینه می باشد و خیلی از این جهت خجالت می کشم و با توجه به سنم رشدی نداشتم - از شما می خواهم که برای افزایش وزن مرا راهنمایی کنید- آیا رژیم تاثیری دارد و برای افزایش وزن چه کار کنم- و آدرس یک متخصص تغذیه خوب در شهر لاهیجان را می خواستم ؟ لطفا به من کمک کنید

پاسخ از دكتر محبوبه سادات حسيني، فوق تخصص غدد، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي بقية ا...:
از نظر پزشكي اگر نمايه توده بدني(BMI) از 18 و نيم كمتر باشد، فرد لاغر است، اين نمايه از تقسيم وزن به كيلوگرم بر مجذور قد به سانتي متر محاسبه مي شود، براي لاغري در درجه اول بايد با انجام آزمايشات لازم بر اساس تشخيص پزشك امكان وجود برخي از بيماري ها رد شود، در صورت عدم وجود بيماري دارويي براي افزايش وزن وجود ندارد، داروهاي موجود نيز جنبه تبليغاتي دارد كه داراي عوارض بالايي است. اگر لاغري جنبه ژنتيك داشته باشد، كاري نمي توان كرد. رشد سينه ها نيز وابسته به هورمون هاي استروژن و پروژسترون است، اگر پس از سن بلوغ عادت ماهيانه منظم و طبيعي باشد، تجويز اين هورمون ها تاثيري در افزايش رشد سينه ها ندارد، كوچكي سينه ها نيازمند انجام معاينه كامل توسط پزشك متخصص است، در صورت صلاحديد پزشك مي توان از هورمون هاي جايگزين استفاده كرد.

6.زهره
لطفا مرا راهنمایی کنید.خانمی 36 ساله هستم و یبوست شدید دارم.هر 5 روز رفع مزاج می کنم.

پاسخ از دكتر ايرج خسرونيا، متخصص داخلي، رياست جامعه پزشكان داخلي ايران: بايد رژيم غذايي خود را تغيير دهيد و بيشتر از مايعات استفاده كنيد،از خوردن غذاهاي كم آب و جامد و فست فودها بايد پرهيز كند، بيشتر از سوپ، شير مايعات، كاهو و سبزيجات و ميوه جات استفاده كنيد، مصرف آلوي جوشانده نه خيسكرده كمك زيادي در رفع يبوست مي كند،اگر مشكل برطرف نشد بايد با انجام آزمايشات لازم علت اصلي يبوست مشخص شود.

7.میثم

پسری 22 ساله هستم پوست تیره ای دارم.آیا راه درمانی وجود دارد؟اگرهست هزینه آن چقدر میشود؟

پاسخ از: دكتر ريحانه مهرگان، متخصص پوست و مو:
 
بله، با توجه به نوع پوست مي توان 1 تا 2 درجه پوست را با استفاده از دارو روشن كرد، نكته ي مهمي كه وجود دارد بر خلاف تصور عامه ي مردم مبني بر اثربخشي بالاي داروهاي گران قيمت، اغلب داروهاي ارزان قيمت تاثير بيسيار موثر است.
 
8. ایمان

سلام بصورت شديد كهير ميزنم چيكار كنم ؟

پاسخ از دكتر جاويد حسيني،متخصص پوست و مو:

كهير ضايعات پوستي است كه به صورت دانه هاي قرمز يا سفيد برجسته ي آبدار به صورت گزيدگي حشرات نمايان مي شود، در درجه اول بايد با معاينه ي پزشك تشخيص قطعي داده شود كه به كهير مبتلا هستيد، از علايم ديگر كهير خارش گذرا در نقاط مختلف بدن است كه معمولا از چند ساعت تا حداكثر 24 ساعت بطول مي انجامد.در اين عارضه ضايعه در نقطه اي از بدن بهبود يافته و در ناحيه اي ديگر ايجاد مي شود و ممكن است همراه با آنژيوادم ( تورم ضايعات مخاطي به صورت تورم لب و دور چشم ) يا بدون آن ايجاد شود، ولي در هر 2 صورت يك درمان دارد كه درمان باتوجه به دوره بيماري متفاوت است. اگر كهير كمتر از 3 هفته بطول انجامد از نوع حاد است كه به علل خاصي مانند: ويروسي ،داروها يا بعضي از انواع غذاها ايجاد مي شود و درمان آن مصرف آنتي هيستامين هايي مانند: لوراتادين،ستيرزين و... است.انواع ديگر كهير حاد به اثر،ورزش،استرس،تماس با آب داغ ياحتي آب ساده،فشار در ناحيه ي كمربند بوجود مي آيد كه درمان آن بر اساس عامل ايجاد كننده است.
در كهير مزمن كه احتمالا شما به آن دچار هستيد، علايم بيش از 3 هفته طول مي كشد و درمان آن با نوع حاد يكي است ولي در صورتي كه علايم بيش از 6 هفته طول بكشد،تشخيص قطعي با انجام آزمايش خون و يافتن علت اصلي بيماري است زيرا در بيماري هايي مانند:عفونت معده يا سينوزيت هم ممكن است كهير ايجاد شود،كه علاوه بر درمان علامتي كهير بايد بيماري ايجاد كننده هم درمان شود تا بهبودي كامل ايجاد شود.
Farid.9.
 مدت چند سال است که پوست خشک و زبری دارم و سرم شوره زیاد میزند و فقط از شامپوهای ضد شوره استفاده میکنم. چندین بار به دکتر مراجعه کردم که تشخیص ایشان این بود که من تا 35 سالگی همچین وضعی دارم من الان 28 ساله هستم

پاسخ از: دكتر ريحانه مهرگان، متخصص پوست و مو:

صحت ندارد، مشكل شما، درماتيت سبوريك يا اگزماي سبوريك است كه عامل اصلي عود اين بيماري استرس است، در صورت عود بيماري در صورت درمان مناسب بيماري پس از گذشت يك هفته كاملا بهبود مي يابد.

10.حسن محمودي

 50سال سن دارم حدود يك ماه است كه زانوي راستم خوابيده نمي شود و هنگامي كه از سجده بلند مي شوم بايد پايم را به سمت راست دراز كنم مختصري درد دارم راهنمايي فرماييد

پاسخ از دکتر حمید ضرابی متخصص ارتوپدی مدیر گروه ارتوپدی بیمارستان ابن سینا:
شما به احتمال زياد مبتلا به آرتروز زانو هستيد، عدم توانايي شما در خم كردن زانو نشانه ي پيشرفت آرتروز است.
 بايد با انجام راديو لوژي و MRI درجه ي آرتروز مشخص شود تا درمان لازم توسط پزشك متخصص تجويز شود. /ح

برچسب ها: درمان ، سوال ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ دی ۱۳۹۴
سلام میخواستم بدونم این ازمایش نشون دهنده تالاسمی مینور هست یا کم خونی معمولی خیلی مهمه. mcv79/3 mch28/46 mchc35/89 rdw.cv13/7 hemogolobin15 wbc6.6 rbc5.27
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
باسلام دستگاهی که بعد امریکا یه ایرانی تونست بسازدش که مربوط به مشکلات پا بود از کجا میتونیم اطلاعات بیشتری گیر اورد .اگه میشه اسم این دستگاه رو برام به ایمیلم بفرستین
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۲۰:۲۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
باسلام میخواستم اطلاعات بیشتری از دستگاهی که واسه درمان پا همچنین پا پرانتزی ساختند پیدا کنم اما این چند روزه این سایت اون سایت میکنم هیچ کجا چیزی پیدا نمیکنم میشه بگین از کجا باید پیگیرش بشم
Iran (Islamic Republic of)
عقیل روهنده
۰۷:۵۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
سلام،29سال سن دارم و حدود پنج ساله که وقتی ورزش میکنم درحین ورزش کردن تمام بدنم شروع به خارش میکنه و قرمز میشه و متورم میشه و بعداز ورزش کردن با دوش گرفتن کم کم خوب میشه، خواهش میکنم اگه راه حلی دارید از طریق ایمیلم برام بفرستید، متشکرم.
آخرین اخبار