رسانه ها وزارت بهداشت را در اجرای برنامه پزشك خانواده یاری كنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كاشان اظهار داشت: اصحاب رسانه وزارت بهداشت را در اجرای هر چه بهتر برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع یاری كنند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛‌دكتر علیرضا مروجی گفت: این برنامه با توجه به اینكه در راستای اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش سلامت و قانون برنامه پنجم توسعه و اصلاح نظام سلامت انجام می شود، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: همچنین، اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع علاوه بر ایجاد تحول و انقلابی عظیم در حوزه بهداشت، زمینه ساز ارتقای سطح سلامت عمومی است.

وی تصریح كرد: عدالت در سلامت و افزایش پاسخگویی به مردم، حذف تقاضای القایی با تغییر روش پرداخت، اصلاح الگوی مصرف و كاهش پرداخت از جیب مردم و ارتقای سلامت با بكارگیری پرونده و سامانه الكترونیك از دیگر اهداف اجرای این برنامه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كاشان تاکید كرد: در برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، خدمات و مراقبت‌های سلامت در سه سطح به مردم ارائه می شود كه سطح یك پایگاه و مطب پزشك خانواده، سطح دو واحدهای تخصصی و سطح سه خدمات فوق تخصصی را در بر می گیرد.

دكتر مروجی خاطرنشان كرد: پزشك خانواده مسئول ارجاع بیمار به سطوح 2 و 3 است و بیمار از طریق ارجاع پزشك خانواده خود، از خدمات بیمه ای بهره مند می شود.

وی یادآور شد: در برنامه پزشك خانواده ویزیت و خدمات تیم سلامت در سطح یك برای مردم رایگان است.

وی اظهار داشت: پزشك خانواده موظف است در ساعات مقرر از طریق مرکز پیام (کال سنتر) به تمامی تماس های تلفنی افراد تحت پوشش پاسخ داده و نسبت به ارایه مشاوره و راهنمایی لازم اقدام كند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كاشان گفت: انعكاس اخبار و اطلاع رسانی پیرامون اهمیت و مزایای اجرای این برنامه اقدامی است كه خبرنگاران می توانند آن را به درستی انجام دهند.

دكتر مروجی افزود: این مساله با توجه به اینكه مردم یكی از مهم ترین عوامل اجرای صحیح برنامه پزشك خانواده هستند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار