معاون استاندار و فرماندار كاشان گفت: اجرای طرح پزشک خانواده یک تحول و انقلاب علمی، بهداشتی و درمانی در دولت دهم است.

عليرضاجوادي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: کنترل مستمر و مداوم وضعیت سلامت افراد، شناسایی بیماری و پیشگیری از آن قبل از بروز، درمان زود هنگام و کاهش هزینه های گزاف درمانی برای خانواده ها بویژه در مواردی که با وجود هزینه های بالا بیماری قابل درمان نیست از مهمترین اهداف و مزایای این طرح است.

وی با تاکید بر وضعیت مداوای درمان محور، صرف هزینه های بالا و نابسامان نظام پزشکی در کشور قبل از اجرای طرح پزشک خانواده طرح تا کنون افزود: با اجرایاین طرحوضعیت درمان بصورت بهداشت محور، کاهش هزینه های درمان و ساماندهی نظام پزشکی می شود.

به گفته وی، قبل از اجرای طرح پزشک خانواده بیمار پس از بروز بیماری برای درمان به سراغ پزشک می رفت اما اکنون با اجرای این طرح این پزشک است که به سراغ خانواده می رود و با مراقبت و رصد وضعیت سلامت آنها بیماریها را قبل از بروز، شناسایی و پیشگیری می کند.

فرماندار کاشان در ادامه نقش خبرنگاران در امر اطلاع رسانی اجرای این طرح در جامعه را تاکید کرد و گفت: رسانه، مطبوعات و خبرگزاریها مهمترین عوامل شناسایی و آموزش این طرح برای خانوده ها و اجرای مطلوب آن هستند.

جوادی نقش تاثیرگذار و مثبت خبرنگاران در اطلاع رسانی گستردۀ مباحث اقتصادی بویژه موفقیت طرح تحول و مبحث یارانه ها را خاطرنشان کرد و همکاری، تعامل و اطلاع رسانی آنها در اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده را خواستار شد.

وی در ادامه اقدام ابتکاری کاشان در راه اندازی قرارگاه پزشک خانواده با مسئولیت معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه و دبیری دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان را یادآور شد و گفت: این اقدام ابتکاری به منظور مدیریت صحیح و اجرای مطلوبطرحدر این شهرستان انجام شده است.

طرح پزشك خانواده در شهرهاي زير 50 هزار نفر 3 استان خوزستان، چهارمحال و بختياري و سيستان و بلوچستان از 15 خرداد و در تهران از 7 مردادماه به صورت رسمی آغاز شد که این طرح در کاشان از 23 مرداد آغاز شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.