معاون استاندار و فرماندار كاشان گفت: دشمن بدنبال بدنبال کم رنگ و بی جان کردن برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در ایران و نقش این اجلاس در معادلات جهانی و منطقه ای است.

عليرضاجوادي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: استکبار و صهیونیست به طرق مختلف با شیطنت و کارشکنی سعی در نداشتن برقراری و ارتباط کشورها با اجلاس سران غیر متعهدها در ایران است.

وی با تاکید بر برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در ایران به عنوان بزرگترین اجلاس کلان بعد از انقلاب تا کنون افزود: همه سعی و تلاش دشمنان منتفی کردن نقش ایران در برگزاری این اجلاس است.

به گفته وی، جایگاه ویژه ایران در جنبش عدم تعهدها با توجه به اوضاع سیاسی اجتماعی سوریه به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات دشمن در شرایط کنونی بسیار سرنوشت ساز و تاثیر گذار است.

فرماندار کاشان با تاکید بر نقش ایران در معادلات جهانی گفت: از بدو انقلاب تاکنون همواره دشمنان با دسیسه ها و خدعه های فراوان بدنبال ضربه زدن و آسیب به ملت شریف و خستگی ناپذیر ایران بوده اند غافل از اینکه ماهیت خصمانه نیّات دشمنان و عناد آنها با ایران برای جهانیان شناخته و ثابت شده است.

جوادی تصریح کرد: اجلاس سران یکی دیگر از موقعیتهای ممتاز و حساس برای ایران است که دشمن با اشکال مختلف سعی در اخلال برگزاری آن دارد اما بداند که مثل همیشه در اجرای همه توطئه هایش بر ضد ایران ناموفق خواهد ماند.

شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها روزهای 9 و 10 شهریورماه۱۳۹۱(26 تا 31 آگوست ۲۰۱۲) با حضور 120 عضو و ناظر در تهران و نشست وزراي امورخارجه نیز روزهای 7 و 8 شهریور برگزار می شود.

ایران که ریاست شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها را بر عهده دارد رسماً در اکتبر 1979 (سال 1358) به عنوان هشتاد و هشتمین عضو غیرمتعهدها به جنبش عدم تعهد پیوست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.