آغاز پذیرش دانشجو در دوره های پودمانی مهارتی از مهر ماه

از مهر ماه دوره های کاردانی پودمانی مهارتی دانشجو می پذیرد.

دکتر رجبعلی برزویی، معاون آموزش دانشگاه علمی و کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نظام آموزش عالی مهارت محور شده است و در نظام جدید دوره های آموزشی شامل کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای است که کاملا پودماني هستند و آزمون جامع از این پس برداشته می شود.

برزویی افزود: کیفیت آموزش در این نظام کاملا بررسی شده است و شامل 60 درصد آموزش در محیط کار و 40 درصد آموزش های دانش پایه خواهد بود.

وی با بیان اینکه داوطلب برای پذیرش در این دوره ها باید 32 ساعت کاربینی را بگذارنند خاطر نشان کرد: کاربینی یک دوره پیش نیاز برای ایجاد شناخت کافی از مهارت های شغلی در مورد رشته مورد نظر، مشکلات و مزایای آن و شرایط اقتصادی پیرامون کار در آن رشته خواهد بود.

وی تصریح کرد: آغاز پذیرش در این دروه ها از مهر ماه خواهد بود که شامل 320 هزار نفر داوطلب خواهد بود و این ظرفیت شامل 117 هزار داوطلب در دوره های حرفه ای و 113 هزار داوطلب در دوره های فنی می باشد.

وی گفت: از بهمن ماه هیچ دفترچه ای با عناوین قبلی توزیع نمی شود و دوره های پودمانی به شکلی کاملا متفاوت و کارشناسی شده نسبت به دوره های قبل برگزار خواهد شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار