مدير اجرايي شرکت خودروسازي هيونداي کره جنوبي اعلام کرد اين شرکت به سبب اعتصاب کارگرانش و در نتيجه اختلال در توليد ممکن است نتواند به اهداف صادراتي خود در ماه آينده دست يابد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، کارگران کارخانه هاي هيونداي در کره جنوبي - که نيمي از خودروهايش را براي عرضه در بازارهاي جهاني توليد مي کند ماه گذشته اعتصاب کردند. آنها ماه گذشته پنج روز و در ماه اوت بيست و يک روز از انجام اضافه کار خودداري کردند. اين اعتصاب نخستين اعتصاب کارگران هيونداي طي چهار سال محسوب مي شود.

مدير اجرايي هيونداي که خواست نامش فاش نشود، گفت به همين سبب اين شرکت همچنين ممکن است از رسيدن به اهداف مورد نظر خود براي فروش در بازار داخلي در ماه اوت نيز باز بماند.

شرکت هيونداي پانزده درصد از بازار توليد خودروهاي مورد استفاده در کره جنوبي را در اختيار دارد.

اما بر اساس مبناي سالانه، شرکت هيونداي به همراه شرکت تابعه خود کيا موتورز قادر خواهند بود به اهداف فروش در سال دو هزار و دوزاده دست يابند زيرا با کار بيشتر در اواخر امسال مي توانند کم شدن توليدات خود را جبران کنند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از سئول، مدير اجرايي هيونداي بدون اشاره به کاهش دقيق توليدات اين شرکت گفت:« اين اعتصاب همچنين به کاهش موقتي فروش خودروها در ماه اوت و سپتامبر منجر خواهد شد .»

او همچنين از اشاره به اهداف فروش خودروهاي شرکت هيونداي در داخل و خارج از کره جنوبي در ماه هاي اوت و سپتامبر اشاره نکرد.

اعتصاب کارگران هيونداي همچنين منجر به کاهش توليد هفتاد و چهار هزار و ششصد و هجده خودرو در به ارزش يک ميليارد و سيصد و شصت ميليون دلار تا روز سه شنبه شد. آخرين اعتصاب گسترده کارگران در شرکت هيوندايي به سال دو هزار و شش باز مي گردد.

اتحاديه هيونداي روز چهارشنبه نيز اعتصاب ديگري را ترتيب خواهد داد. کارگران هيونداي خواستار افزايش حقوق خود هستند.

مقامات شرکت هيونداي پيشتر اعلام کردند به سبب اعتصاب صادرات خودروهاي اين شرکت به آمريکا در ماه ژوئيه و در مقايسه با ماه قبل از آن بيست و پنج درصد  کاهش يافت./س
برچسب ها: خودرو ، هیوندای ، تولید ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار