کراس اوور همچنان به عنوان رقابتی ترین کلاسی شناخته می شود که بیشتر خودروسازان در آن حضور دارند.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران این توليدات امتیاز خوبی برای خریداران است، زیرا رقابت خودروسازان در کیفیت، توانایی و قیمت در نهایت به سود مصرف کنندگان نهایی خواهد بود. و دست آنها را برای انتخاب های متنوع نیز باز می گذارد.

10- مزدا CX-5 از تکنولوژی اسکای اکتیو و موتور جدید استفاده می کند. که اینها همه بیان کننده مصرف کم این خودرو است. سبک طراحی جدید مزدا موسوم به کودو (Kodo) نیز که در اتومبیلهای آینده این شرکت از جمله مزدا 6 جدید بکار می رود، برای اولین بار در این خودرو استفاده شده است. مصرف سوخت اين خودرو در جاده 6.7 لیتر و در شهر 9 لیتر در صد کیلومتر است. گشتاور این خودرو هم 150 پوند فوت است.



مزدا CX-5


9- خودروی بعدی در لیست ما سوبارو فورستر است. انتقال نیرو به هر چهار چرخ در اين خودرو بصورت استاندارد است. همچنین فورستر قادر به تولید 170 اسب بخار با یک موتور جمع و جور بوکسر یا تخت است. مصرف آن هم 11.2 در جاده و 8.7 لیتر در شهر است.


سوبارو فورستر


8- درحالی که اکثر کراس اورها ظاهری بسیار خسته کننده دارند ولی جوک اینگونه نیست. موتور آن هم مثل خودش بی نظیر است. زیر کاپوت این قورباغه ژاپنی یک موتور توربو شارژر قرار دارد که می تواند 188 اسب بخار نیرو تولید کند که کاملا مقرون به صرفه هم می باشد. مصرف جوک در بزرگراه 7.35 و در شهر 8.7 لیتر است. از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به شش کیسه هوا، esp، abs سامانه کمکی ترمز، دوربین پارک، سامانه جهت یابی و دکمه استارت اشاره کرد.

نیسان جوک


7- گرند ویتارا یک suv کوچک بود که در سال های اخیر کمی رشد کرد و به suv جمع و جوری تبدیل شد. اما نسخه جديد این خودرو دارای گیربکس 5 سرعته دستی است که قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند. گرند ویتارا دارای مصرف سوخت اقتصادی و کارایی بیشتر نسبت به رقبایش است. مصرف آن در جاده 9 و در شهر 12.4 لیتر است. خودرو ظاهر خوبی دارد تقریبا کسی نیست که بگوید گرند ویتارا ظاهر زشتی دارد، گرند ویتارای جدید دارای سیستم ناوبری و نمایشگر لمسی است بگونه ای داخل خودرو را جذاب تر کرده است، اما گرند ویتارا از سیستم nulink بهره می برد که به راننده وضعیت آب و هوا، سانس های نمایش فیلم، قیمت بنزین و امکانات دیگری را نشان می دهد. اما کیفیت لوازم بکار رفته در داخل خودرو بسیار عادی است، کیفیت سواری آن هم خشک است. ویتارای ژاپنی، در مقایسه با رقبای کره ایش یقینا در سطح پایین تری قرار دارد.


سوزوکی گراند ویتارا


6-  جیپ کامپاس ارزان ترین نسخه کامپاس می باشد که دیفرانسیل جلو بوده و گیربکس آن بصورت دستی است. طراحی این خودرو الهام گرفته شده از جیپ لیبرتی است جلوپنجره نیز به صورت کاملاً ساده و عمودی قرار گرفته است. اگر چه ظاهر این خودرو کلاسیک به نظر می رسد ولی چهرهٔ کلی خودرو مدرن و جذاب است. خطوط در هم تنیده در قسمت جلو به همراه جلوپنجرهٔ برآمده و پروژکتورهای دایره ای شکل نمای این خودرو را اسپرت تر نشان میدهد. موتور کامپاس 2 لیتری بوده که می تواند 158 اسب بخار نيرو تولید کند و مصرف این خودرو را در جاده به 8.1 و در شهر به 10.2 لیتر می رساند. مدل پایه این خودرو دارای سیستم چند رسانه ای uconnect می باشد که کامپاس را به سطحی نو رسانده است.


جیپ کامپس


5- هیوندای ix-35 نسل دوم همانند سایر محصولات تازه هیوندای از سبک طراحی و الگوی موسوم به مجسمه سیال (Fluidic Sculpture) تبعیت می کند. این خودرو با تغییرات فراوانی که در ظاهر و باطن پیدا کرده امیدوار است از رقبایش پیشی بگیرد. همچنین پیشرانه چهار سیلندر این خودرو دارای حجم 2 لیتر بوده و قدرت 165 اسب بخار را تولید می کند. مصرف سوختش هم از نسل قبلی کمتر است، بطوری که در بزرگراه 8.7 لیتر و در شهر 11.8 لیتر می سوزاند. ix 35 یک ستاره ایمنی هم بیشتر از نسل قبلی دارد. اما فضای داخل آن تنگتر از رقبایش است. استفاده از پلاستیک های بی کیفیت نیز در داخل کابین اصلا خوش آیند نیست، اما در عوض طراحی با خطوط صاف و صیقلی، کابین و صندلی های راحتر، سواری آرام و هندلینگ قابل اطمینانی به شما ارائه می کند.

هیوندای ix35 توسان


4- دوج جورنی یکی از معدود خودروهای 7 سرنشین است و به عبارتی به آن (2+5) می گویند. جالب است. جورنی دارای نمایشگر 4.3 اینچی و سیستم uconnect می باشد، از ویژگی های دیگر این خودرو می توان به یک مجموعه کیسه هوا در جلو و پهلوها، چراغ های hid، صندلی هاي جلو به همراه گرمکن و آینه های برقی همراه با گرمکن اشاره کرد. موتور این خودرو 2.4 لیتر حجم دارد و قدرت آن هم 173 اسب بخار است اما مصرف این خودرو در شهر 12.4 و در جاده 9 لیتر است.


دوج جورنی


3- میتسوبیشی اوتلندر اسپرت، کراس اووری با قابلیت حمل پنج سرنشین است که لذت و راحتی را در کنار مصرف بهینه سوخت به ارمغان می آورد. اوتلندر تقریباً یک سوم از فروش میتسوبیشی را به خود اختصاص داده و یکی از مدل های محبوب این شرکت محسوب می شود. اوتلندر از موتوری با حجم 2 لیتر استفاده می کند که 148 اسب بخار نیرو تولید می کند. ویژگیهای جالبی مثل بازیافت انرژی حاصل از ترمز و فرمان برقی نیز برای افزایش راندمان این خودرو درنظر گرفته شده اند. مصرف این خودرو در بزرگراه 7.6 لیتر و در شهر 9.8 لیتر می باشد. از ویژگی های مثبت اوتلندر می توان به رینگ های آلومینیومی 18 اینچی و گیربکس cvt آن اشاره کرد.


میتسوبیشی اوت لندر


2- نسل جدید کیا اسپورتیج که طراحی آن بسیار زیبا شده، خودرویی است که به این زودی ها از یاد نمی رود. پیشرانه اسپورتیج از نسل قبلی سریعتر شده است. کیفیت آن هم بگونه ای متحول شده و بهتر از نسل قبلی اش است. اسپورتیج از موتور 4 سیلندر بهره می برد که 176 اسب بخار هم قدرت دارد. گیربکس این خودرو هم 6 سرعته اتومات است. کیا اسپورتیج در بزرگراه 8.11 لیتر و در شهر و ترافیک 11.2 لیتر سوخت مصرف می کند.


کیا اسپورتیج


1- جیپ پاتریوت دارای موتور 2 لیتری است که 158 اسب بخار قدرت دارد. گیربکس آن 5 سرعته بصورت دستی است. مصرف آن هم پایین است بطوری که در شهر 10.2 لیتر و در جاده 8.11 لیتر است. همچنین این خودرو مجهز به سیستم Uconnect شده است.


جیپ پاتریوت


منبع: مجله اينترنتي پدال

برچسب ها: خودرو ، بازار ، کراس اوور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار