بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه اکتبر چهارده سنت کاهش يافت و به نود و پنج دلار و سي وسه سنت رسيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، بهاي نفت در  معاملات امروز ،سه‌شنبه، آسيا  به علت ورود طوفان آيزاک به خليج مکزيک و   بسته شدن پالايشگاهها در آن، کاهش يافت.
  بهاي  نفت خام برنت درياي شمال  هم با چهل و شش سنت کاهش نسبت به پايان معاملات روز دوشنبه، بشکه‌اي يکصدو يازده دلار و هشتاد سنت معامله شد.
شرکت کارگزاري فيليپ فيوچر در توضيح  علت اين کاهش گفت،  طوفان استوايي آيزاک(اسحاق) سبب توقف فعاليت پالايشگاههاي آمريکا در خليج مکزيک و در نتيجه کاهش تقاضاي نفت خام شده است.  
اين شرکت خاطر نشان کرد ،از سوي ديگر دلالان  منتظر تصميم احتمالي کشورهاي غربي براي برداشت از  ذخاير نفتي راهبردي خود  به منظور متعادل کردن قيمتها هستند و برخي تحليلگران براين باورند که طوفان در خليج مکزيک مي‌تواند  اين تصميم را تقويت کند.
طبق گزارش وضعيتي که روز جمعه وزارت انرژي آمريکا انتشار داد ، پيش از  ورود طوفان استوايي آيزاک به خليج مکزيک، توليد نفت خام در اين منطقه  حدود هفتاد و هشت درصد کاهش يافته است.
براساس اين گزارش، توليد نفت خام اين منطقه روزانه يک ميليون و هشتاد هزار بشکه يعني هفتاد و هشت و دو صدم درصد و توليد گاز طبيعي هم شصت و يک ميليون و سيصد هزار بشکه يعني چهل و هشت و سيزده صدم درصد کاهش يافته است.
افزون بر اين فعاليت شش پالايشگاه از دوازده پالايشگاهي که در مسير طوفان قرار دارند متوقف شده است ويا از دوشنبه شب در  شرايط توقف بوده است. اين پالايشگاهها حدود شانزده درصد  از توان پالايشگاهي آمريکا را شامل مي‌شوند.
با توجه به مشکلات احتمالي درعرضه نفت ، گمانه زني ها در مطبوعات آمريکا  در باره  امکان استفاده از ذخاير نفتي  راهبردي اين کشور بار ديگر تشديد شده   و به نگراني‌ ها در باره کمبود قابل توجه نفت خام دامن زده است.
از سوي ديگر  اين نگراني‌ها با  آتش سوزي در بزرگترين  پالايشگاه نفت ونزوئلا که  پس از انفجار روز شنبه  در اين پالايشگاه آغاز شد ، تقويت شده است.
روز دوشنبه بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه اکتبر در بورس کالاي نيويورک  شصت و هشت سنت کاهش يافت و نود و پنج دلار و چهل وهفت سنت رسيد.
در همين روز در بازار لندن هم بهاي نفت خام برنت درياي شمال براي  تحويل در ماه اکتبر با يک دلار و بيست و پنج سنت کاهش نسبت به بهاي آن در پايان معاملات روز جمعه، بشکه‌اي يکصدو دوازده دلار و بيست شش سنت رسيد.

برچسب ها: ارزش ، نفت ، آسیا ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار