فیلم / اعتراضات علیه رژیم آل سعود

اعتراضات مردمي در عربستان عليه رژيم آل سعود شدت بيشتري به خود گرفته است.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، تحرکات مردمي در عربستان پيوسته افزايش مي يابد و تظاهرکنندگان سعودي که رسانه ها از انتشار اخبار فعاليت هاي آنان خودداري مي کنند در مناطق ديگري از اين کشور به خيابان ها آمده اند. بر همين اساس منطقه جوف شاهد برگزاري راهپيمايي با عنوان راهپيمايي دوم آزادگان جوف بود که شرکت کنندگان در آن با در دست داشتن پلاکاردهايي خواستار آزادي بازداشت شدگان از زندان هاي آل سعود شدند.  
مناطق الحاير، ترفيع و مدينه منوره از ديگر مناطق  عربستان بودند که به تازگي به اعتراضات  در اين کشور پيوسته اند. شرکت کنندگان در اين اعتراضات با به صدا در آوردن بوق خودروها و حمل پلاکاردهايي که اسامي بازداشت شدگان اعم از زن و مرد روي آنها نوشته شده بود خواستار ازادي آنها شدند و تاکيد کردند تحرکات مردمي تا تحقق خواسته هاي آنها ادامه خواهد داشت.
القطيف نيز مثل ديگر شهرهاي عربستان شاهد تظاهرات گسترده با شعار «همه ما محمد الشاخوري هستيم» بود. نيروهاي آل سعود الشاخوري را پس از زخمي شدن بر اثر اصابت گلوله بازداشت کردند. تظاهرکنندگان در اين تظاهرات همچنين حمايت خود را از ملت بحرين و اعتراضات آنها اعلام کردند.
شمار زيادي از اهالي منطقه صفوه در منطقه شرقيه با شرکت در تظاهراتي خواستار آزادي شيخ نمر باقر النمر شدند.
شهروندان سعودي با وجود اقدامات خصمانه و سرکوبگرانه رژيم همچنان بر عزم و اراده خود براي ادامه اعتراضات مردمي تاکيد مي کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.