همزمان با هفته دولت، بهره‌برداری از سد مخزنی ارس 2 در شهرستان پلدشت با حضور استاندار آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران از شركت مديريت منابع آب ايران ، استاندار آذربایجان غربی در این مراسم گفت: کارنامه پیشرفت آذربایجان غربی در این 33 سال افتخارآمیز است و نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه خدمتگزاری به مردم یک روز را هم از دست نداده است.

وحید جلال زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره سعی در رسیدگی به مناطق محروم داشته و تحول در نحوه خدمات‌رسانی در کشور پس از انقلاب اسلامی چشمگیر و خیره‌کننده است.

استاندار آذربایجان غربی به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه خدمات دولت خدمتگزار نهم و دهم اشاره کرد و گفت: اولین امتیاز و برجستگی دولت از دیدگاه مقام معظم رهبری، اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم، مردمداری، پرکاری، برجسته کردن گفتمان امام (ره) و انقلاب و ارتقای جایگاه نظام اسلامی در منطقه است.

جلال‌زاده در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های آب و خاک پلدشت باعث محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی بیش از پیش در این منطقه خواهد بود.

وی اضافه کرد: بیش از 360 میلیارد ریال در طرح‌های آب و خاک این منطقه تزریق شده و این در حالی است که بودجه کل این شهرستان در سال جاری 65 میلیارد ریال است.

استاندار آذربایجان غربی در زمینه افتتاح سد مخزنی ارس 2 نیز گفت: خروجی سد ارس 2 باید آبیاری بیش از پیش زمین‌های منطقه باشد و در سال زراعی آینده امیدواریم شاهد بهره‌برداری ایستگاه و شبکه آبرسانی این منطقه نیز باشیم.

وی افزود برای اجرای این طرح که جزو 48 طرح مهر ماندگار آذربایجان غربی است بیش از 150 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

نقی کریمی، مدیر عاملشرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، نیز با اشاره به طرح های توسعه منابع آب استان در حوضه آبریز ارس گفت: با بهره‌برداری از این طرح، آب زراعی 1500هکتار از اراضی منطقه تامین و برای 180 نفر در بخش کشاورزی زمینه اشتغال مولد فراهم شد.

وی افزود: پروژه سد مخزنی ارس 2 با طول تاج 700 متر و حجم آب تنظیمی 11 میلیون متر مکعب با هدف تامین آب زراعی، تبدیل اراضی بایر و مراتع منطقه به اراضی کشاورزی به کمک آب مطمئن و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و تمرکز جمعیت روستایی در حاشیه مرزی رودخانه ارس و همچنین ایجاد اشتغال در این منطقه ساخته شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار