با حضور استاندار آذربایجان غربی، بزرگترین پرچم مرزی جمهوری اسلامی ایران در کنار رودخانه ارس و در محل پروژه پمپاژ آب توسط سازمان آب به اهتزار درآمد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه،  ارتفاع این پرچم 60 متر و دارای فونداسیون شمعی بتنی 7 متري می باشد که با هزینه ای بالغ بر 60 میلیون تومان در منطقه مرزی پلدشت افراشته شده است.

استاندار آذربایجان غربی صبح امروز در سفر به شهرستان پلدشت و در مراسم افتتاح سد مخزنی ارس 2 این شهرستان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر گفت: رجایی و باهنر دو الگو و دو خدمتگزار صدیق ملت بودند که به دست منافقین به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

جلال زاده اضافه کرد: به واسطه ایثار و فداکاری این بزرگمردان است که ما امروز در امنیت کامل، شاهد افتتاح طرح های مختلف ملی و استانی هستیم.

وی در ادامه گفت: امام رحمة الله علیه، ما را با اسلام ناب آشنا کرد و نعمت ولایت را بر ما ارزانی داشت و به همین خاطر است که امروز شاهد این هستیم که ایران اسلامی، پرچمدار اسلام ناب محمدی (ص) است.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از سه دهه است، ملت ایران مسیر پیشرفت و بالندگی را طی می کند، افزود: امروز ملت ایران با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های مختلف تاریخی، سربلندتر و باعزت تر شده و دشمنان آن نیز ذلیل تر شده اند.

کارنامه پیشرفت آذربایجان غربی در این 33 سال، افتخار آمیز است

جلال زاده همچنین گفت: مسئولیت ها، امانت های الهی هستند و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید با ادای احسن وظایف محوله، مسئولیت های خویش را در قبال ملت شریف ایران اسلامی انجام دهند.

وی در ادامه به روند رشد و بالندگی آذربایجان غربی در حوزه های مختلف اشاره نمود و گفت: کارنامه پیشرفت آذربایجان غربی در این 33 سال، افتخار آمیز است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه خدمتگزاری به مردم، یک روز را هم از دست نداده است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: علی رغم اینکه استان آذربایجان غربی، دارای 1000 کیلومتر مرز می باشد و از لحاظ تدابیر امنیتی در جایگاه حساس قرار دارد، اما امروز شاهد ایثارگری ها و دلاور مردی های فرزندان این مرز و بوم در مرزهای کشور هستیم که امنیت کامل را در استان برقرار کرده اند.

ایران اسلامی میزبان بزرگترین همایش بین المللی

جلال زاده همچنین با اشاره به میزبانی ایران اسلامی برای اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تهعد گفت: ایران اسلامی در چند روزه آینده، میزبان بزرگترین همایش بین المللی به نام اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواهد بود.

وی ادامه داد: دولتمردان غربی سعی دارند که با دادن پول و رشوه به کشورهای مختلف، آنان را از حضور در این اجلاس منع کنند، اما نتیجه کاملا برعکس شد و کشورهای زیادی برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده اند.

جلال زاده برگزاری این اجلاس را به پاس استقامت ملت ایران و برقراری امنیت نیروهای نظامی و انتظامی در کشور و همچنی عنایت و لطف امام زمان (عج) و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری دانست و گفت: برگزاری این اجلاس نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار در منطقه، شناخته شده است و برگزاری این اجلاس در واقع خط بطلانی بر راهبرد شکست خورده غرب در انزوای ایران اسلامی است.

جمهوری اسلامی ایران محبوب دل مسلمانان و آزادیخواهان

وی در بخش دیگری از سخنان خود، جمهوری اسلامی ایران را محبوب دل مسلمانان و آزادیخواهان دنیا خواند و گفت: پیام امام خمینی رحمة الله علیه، از مرزها فراتر رفته و در همه کشورهای به گوش آزادیخواهان جهان رسیده است.

جلال زاده اضافه کرد: استقبال مردم کشورهای مختلف از مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران و عدم استقبال آنان از سران کشورهای غربی، نشان از به حق بودن نظام اسلامی و محبوبیت آن در قلبهای مردم است.

وی همچنین به خدمات قابل توجه جمهوری اسلامی ایران به خصوص در مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره سعی در رسیدگی به مناطق محروم داشته است و تحول در نحوه خدمات رسانی در کشور پس از انقلاب اسلامی، چشم گیر و بلکه خیره کننده است.

جلال زاده افزود: عقب ماندگی حاصل از عدم خدمات رسانی رژیم طاغوت قبل از انقلاب، باعث ضرر و زیان های بسیاری به کشور شد که بعد از انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این خدمات رسانی ها را افزایش داده که امروز نیز در دولت های نهم و دهم شاهد افزایش سرعت و شتاب در روند خدمات رسانی در کشور هستیم.

در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خدمات دولت خدمتگزار نهم و دهم گفت: اولین امتیاز و برجستگی دولت از دیدگاه مقام معظم رهبری، اجرای پروژه های عمرانی در مناطق محروم، مردم داری، پرکاری، برجسته کردن گفتمان امام (ره) و انقلاب و ارتقای جایگاه نظام اسلامی در منطقه می باشد.

تزریق بیش از 360 میلیارد ریال در طرح های آب و خاک پلدشت

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: سرمایه گذاری در حوزه های آب و خاک پلدشت، باعث محرومیت زدایی و اشتغال زایی بیش از پیش در این منطقه خواهد بود.

وی اضافه کرد: بیش از 360 میلیارد ریال در طرح های آب و خاک این منطقه تزریق شده است و این در حالی است که بودجه کل این شهرستان در سال جاری یک و نیم میلیارد تومان استاستاندار آذربایجان غربی در خصوص افتتاح سد مخزنی ارس 2 نیز گفت: خروجی سد ارس 2 باید آبیاری بیش از پیش زمین های منطقه باشد و در سال زراعی آینده امیدواریم شاهد بهره برداری ایستگاه و شبکه آبرسانی این منطقه نیز باشیم.

فرماندار پلدشت نیز با تبریک ایام هفته دولت گفت: 29 طرح در هفته دولت در شهرستان پلدشت افتتاح و یک طرح نیز کلنگ زنی می شود که برای مجموع این 30 طرح، 3300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

طالبی افزود: مهم ترین طرح های شهرستان پلدشت در هفته دولت، بهره برداری از سد مخزنی ارس 2 و کلنگ زنی آبیاری تحت فشار منطقه ارس 3 با 1500 هکتار زیربنا می باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از عوامل اجرایی و دست اندرکاران احداث و تکمیل پروژه سد مخزنی ارس 2 تجلیل شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.