معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري خراسان رضوي گفت: برگزاري نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در ساير كشورها در تحقق شعار "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" تاثير بسزايي دارد چراكه سبب معرفي پتانسيل ها و ظرفيت هاي ايران و به ويژه خراسان رضوي مي شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي ششمين نمايشگاه جمهوري اسلامي ايران در كابل افغانستان، رضا عبدالملكي در آستانه برگزاري اين نمايشگاه اظهار داشت: هرات و كابل نقاط هدف مناسبي براي حوزه اقتصاد محسوب مي شوند و از طرفي كشور افغاستان كشور دوست و برادر و همسايه ما است.

وي افزود: در همين راستا دو نمايشگاه در ماه هاي شهريور و مهر سال جاري به ترتيب در كابل و سپس در هرات برگزار خواهيم كرد.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري خراسان رضوي خاطر نشان كرد: در اين نمايشگاه هاي اختصاصي بنا داريم كه به حوزه هاي مختلف وارد شويم، البته حوزه هاي دانش محور و صادرات خدمات فني مهندسي در اولويت هاي ماست چراكه منجر به معرفي هرچه بيشتر و بهتر پتانسيل هاي استان خراسان رضوي و كشور مي شود.

وي تصريح كرد: همچنين به دنبال اين موضوع هستيم كه در حوزه صنعت يافته ها و محصولات خود را در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته و بتوانيم عرضه كنيم و در نهايت بتوانيم دانش فني را منتقل كنيم.

عبدالملكي ادامه داد: ما معتقديم كه امنيت افغانستان زماني تامين مي شود كه موضوع اشتغال در اين كشور حل شود چراكه وقتي مردم افغانستان كاري براي انجام دادن داشته و معيشت آن ها از محل اشتغالي سالم تامين شود قطعا امنيت در اين كشور فراهم شده و بستر توسعه كشور نيز بيش از پيش فراهم مي شود.

وي يادآور شد: لذا در اين راستا سياست استان خراسان رضوي فراهم سازي برگزاري سالانه حداقل يك نمايشگاه مناسب از دستاورد هاي صنعتي و دانش محور استان است كه در سال گذشته در هرات بود ولي امسال هم در هرات و هم در كابل نمايشگاه برگزار خواهيم كرد.

معاون استاندار خراسان رضوي با اشاره به محورهاي مدنظر در نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در كابل گفت: محورهاي درنظر گرفته شده انرژي، صنعت غذا و صنعت است چراكه اين سه حوزه، محتواي اصلي ارزآوري براي كشور هستند؛ از طرفي صنعت غذا ارزاق مورد نياز و واجب افغانستان محسوب مي شود و صنعت نيز بستر سازي اشتغال و توسعه افغانستان را فراهم مي كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تاثير برگزاري نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در ساير كشور ها در تحقق شعار سال جاري با عنوان "توليد ملي،‌حمايت از كار و سرمايه ايراني" اظهار داشت: قطعا يكي از راه هايي كه بتوانيم كشور را در توليد غني كنيم صادرات است، البته بايد ابتدا بازارهاي مطمئن را در حوزهاي مختلف دنيا شناسايي كنيم.

عبدالملكي خاطر نشان كرد: لذا افغانستان با توجه به نيازهايي كه امروز دارد يكي از فضاهاي مناسب براي صادرات محسوب شده وقطعا صادرات نيز منجر به معرفي بيشتر توانايي ها و پتاسنيل كشور و خراسان رضوي مي شود كه در اين راستا تاثيربسزايي در تحقق شعار "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" دارد.

گفتني است ششمين نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در كابل، افغانستان از 8 الي 10 شهريور ماه به مدت 3 روز در كابل و 18 الي 21 مهرماه در شهر هرات برگزار ميشود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.