عضو کميسيون امنيت‌ ملي و سياست‌ خارجي مجلس گفت: ميزباني ايران در نشست مشترک دولت سوريه با مخالفان اسد به حل هرچه سريعتر بحران موجود در اين کشور کمک مي‌کند.

محمد اسماعيلي نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه ميزباني ايران از مخالفان دولت سوريه مي‌تواند به برقراري صلح در اين کشور کمک کند، گفت: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا بر اين باور بود که مخالفان دولت سوريه بايد از طريق گفتگو مشکلاتشان را با حکومت بشار اسد حل‌و‌فصل مي‌کردند اما مستکبران غربي با ايجاد درگيري در اين کشور از برقراري صلح جلوگيري کردند.

وي در ادامه تصريح کرد:‌ کشورهاي غربي با دامن‌زدن به درگيري و تنش در سوريه امکان تحقق آرامش در اين کشور را سلب کردند چراکه بشار اسد با سياست‌هاي آنها هم‌مسير نبوده و همواره با اقدامات مستکبرانه آنان مقابله کرده است.

عضو کميسيون امنيت‌ ملي و سياست‌ خارجي مجلس در پايان خاطرنشان کرد: در صورت موافقت دولت سوريه و مخالفانش با ميزباني ايران در جهت حل بحران اين کشور، مي‌توان به پايان درگيري‌ها خوش‌بين بود اما قطعا مستکبران و سران دولتهاي غربي از برگزاري چنين نشستي استقبال نمي‌کنند چراکه آن را مغاير سياست‌هاي جنگ‌افروزانه خود در خاورميانه مي‌دانند.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: ایران ، سوریه ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار