مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: اقدام های انجام شده توسط دولت نهم و دهم در توسعه بندرلنگه بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس 'اسماعیل مكی افزود : در سال های اخیر اقدام های بسیار خوبی در بخش های عمرانی،توسعه دریا محور و افزایش امكانات و تجهیزات با سرمایه گذاری های كلان در بندرلنگه انجام شده است.

وی افزود: از جمله این اقدامات می توان به افزایش توان تخلیه و بارگیری،احداث پروژه های بزرگ،تعمیرات اساسی اسكله در جهت تسهیل در پهلوگیری شناورها و احیای اراضی بندر جهت پذیرش كالاهای جدید و نیل به سمت توسعه بندر از عملكرد سنتی به مكانیزه اشاره كرد.

مكی زاده ابراز داشت: بندر لنگه یكی از قدیمی ترین بنادر ایران است كه در گذشته نه چندان دور از رونق بسیار خوبی در منطقه جنوب كشور برخوردار بوده است .

وی ادامه داد: این بندر اندكی پیش از انقلاب اسلامی رو به ركود رفته بود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و عدالت محوری و محرومیت زدایی دولتمردان خدمتگذار ،هم اكنون با سرعت به سمت پیشرفت در حركت است.

بندرلنگه با بیش از100سال قدمت 220 متر طول و پنج و نیم متر آبخور دارد كه با بهره برداری از طرح توسعه این بندر، آبخور آن به شش ونیم متر افزایش می یابد.

لازم به ذكر است امكان پهلوگیری لنج های پنج هزارتنی وكشتی های فلزی مانند بارج تا 10هزار تن در این بندر وجود دارد.

بندر لنگه بعلت نزدیكی با كشورهای حاشیه خلیج فارس دومین بندر در بخش ترانزیت كالا پس از مجتمع بندری شهید رجایی دركشور است .

خودرو مهمترین كالای ترانزیتی از بندرلنگه به كشورهای آسیای میانه است .

اداره بنادرو دریانوردی بندرلنگه كه 44 سال پیش تاسیس شده، بعنوان مهمترین بندر در غرب استان هرمزگان، بندرهای مسافری چارك و آفتاب در مسیر جزیره كیش، بندر تجاری كنگ، و بنادر نفتی لاوان و سیری را زیر پوشش دارد.

شهرستان بندرلنگه معروف به بندر مروارید با بیش از 116هزار نفر جمعیت در190كیلومتری غرب بندرعباس واقع است./س

برچسب ها: بنادر ، توسعه ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.