دهمین نمایشگاه فرش ابریشم در مراغه گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در گشایش این مراسم گفت: هنر و صنعت فرش دستباف، بین فرهنگ، هنر و تجارت ایران با جامعه جهانی ارتباط برقرار می كند.

محمدجعفر عظمایی افزود: به رغم ایجاد بازار رقابتی برای تمام كالاها و دغدغه های مربوط به جهان صنعتی، فرش ایران همچنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده ودر دنیا همچنان آوازه ‌ی جهانی دارد.

وی خاطرنشان كرد: فرش در دنیا به عنوان نماد فرهنگ و هنر ایرانیان محسوب شده و با وجود تحریم های یك جانبه غرب، قسمت عمده ای از صادرات غیرنفتی كشور را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین هنر فرش را هماهنگی اقتصادی و فرهنگ ایران عنوان كرد و ادامه داد: در عصری كه قدرت غالب جامعه در لوازم و تجهیزات دیجیتالی است، برای آرامش روحی انسان نیاز به ابزاری هنری و فرهنگی بوده كه با تماس روح انسان با فرش می توان به این آرامش دست پیدا كرد.

وی خاطرنشان كرد: هم اكنون سهم عمده ای از تولید صنعت جهانی فرش در اختیار ایران بوده و با وجود رقبای متعدد، فرش ایران به دلیل ویژگی های منحصر بفرد خود مشتری خاص خود را دارد.

وی گفت: تولیدكنندگان و صادركنندگان فرش باید با سلیقه یابی و بازاریابی در كشورهای اروپایی به ویژه كشورهای حوزه خلیج فارس و غیر اروپایی زمینه صادرات بیشتر فرش ایران را فراهم كنند.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین از ایجاد نمایشگاه دایمی فرش و جشنواره فرش در این شهرستان خبر داد.

مهدی دواتگری گفت: فرش مراغه به علت بالا بودن كیفیت در بازارهای جهانی مشتریان بی‌شماری دارد و علاقه مندان زیادی را به خود اختصاص داده استوی ادامه داد: با افزایش تولیدات داخلی و بهینه شدن كیفیت بسته‎بندی این كالاها، تمایل عمومی مصرف كنندگان در بازار جهانی برای استفاده از كالاهای ایرانی افزایش نشان می دهد.

وی گفت: بسته بندی تولیدات داخلی زیرمجموعه و تابعی از دانش و اقتصاد بسیار گسترده‌تری به نام بازاریابی است كه باید به این صنعت توجه وی‍ژه ای شود.

وی یادآورشد: بسته بندی مناسب فرش ابتدایی‌ترین نیاز قبل از عرضه به بازارجهانی است چرا كه تولید كنندگان برای شناساندن خود و محصولاتشان در بازارهای جهانی به بسته بندی مناسب و شكیل نیاز مبرم دارند.

وی خاطرنشان كرد: اقتصاد صنعتی، اشتغالزایی‌ و ارتقای ارزش پول ملی در گرو افزایش تولید داخلی و توجه به كیفیت تولید است.

دهمین نمایشگاه فرش ابریشمی مراغه به مدت چهار روز برای بازدید و خرید علاقه مندان در سالن ورزشی آزادی این شهرستان دایر است./س

 

برچسب ها: گشایش ، نمایشگاه ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.