همزمان با فرا رسيدن هفته دولت پنج پروژه ميراث فرهنگي استان مركزي در اين هفته افتتاح مي شود.

مجتبي رضواني سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: موزه مردم شناسي كميجان، مرمت و ساماندهي مساجد انقلاب و جامع ساره اعظام چلسبان زرنديه و چال مامونيه در هفته دولت افتتاح مي شود.
وي افزود: موزه كميجان در فضايي به مساحت 50 مترمربع در مجتمع اداري اين شهرستان واقع شده كه در آن اشيا مردم شناسي و معيشتي منطقه و همچنين آثار اهدايي مردم اين شهرستان به نمايش گذاشته مي شود.
رضواني تصريح كرد: هزينه تجهيز و راه اندازي موزه مردم شناسي كميجان 200 ميليون ريال بوده و در آينده با اختصاص ساختماني مجزا به اين موزه آئين هاي معنوي، فرهنگ و هنر اين شهرستان به نمايش گذاشته مي شود.
سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي بيان كرد: مرمت و ساماندهي مساجد انقلاب و جامع ساوه چلسبان زرنديه و چال مامونيه نيز با اعتبار سه ميليارد و 500 ميليون ريال در راستاي اجراي طرح مرمت مساجد تاريخي از دو ماه گذشته تاكنون در استان مركزي آغاز شده است.
وي اظهار داشت: برگزاري نمايشگاهي از آثار منقوله مرمت شده در موزه چهار فصل اراك، رونمايي از كتاب جاذبه هاي تاريخي استان مركزي از ديگر برنامه هاي هفته دولت است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار