پس از اتمام ماه مبارک رمضان و آغاز تعطیلات اجلاس سران كشورهاي غیر متعهد، دوره دوم سفرهای تابستانی هم کار خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سفرهای تابستانی هم شروع می شود و شهروندان چمدان ها را بسته و ماشین هایی را مي بيني که عزم سفر کرده اند.

یکی از این سفرها شمال است که هر ساله تعداد زیادی از مردم از اقصی نقاط کشور به این نقطه شمالی سفر می کنند اما رفتن به این سفر هم خوشحال کننده است و هم ناراحت کننده اما می توانیم در کنار این سفر خاطرات خوب و خوش و به یاد ماندنی باقی بگذاریم و آن هم رعایت کردن بعضی از نکات ایمنی است که از جمله آن می توان رفتن به دریا را نام برد.
هر ساله تعداد زیادی از مردم در کنار دریای خزر می روند و نکات ایمنی را رعایت نمی کنند با این که شاید بارها و بارها در مورد آن به مردم تذکر لازم داده شده است.

طبق آمارهای گزارش شده متاسفانه ارقام کشته شدگان در دریا رو به افزایش است مسئولان اقدام جدی در مورد آن انجام نمی دهند.

سرهنگ هوشنگ حسینی ، فرمانده دریابانی استان مازندران از مرگ 21 تن در آب های این استان در تعطیلات دو روزه عید فطر خبر داد.
همچنین محمود مقطر ، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر هم در این رابطه گفت: طرح امدادی دریایی در شمال کشور همچنان به کار خود مشغول است و متاسفانه افرادی که جان خود را در این دریا از دست می دهند به خاطر این است که خارج از این طرح شنا می کنند و همین امر منجر به مرگ آنها می شود.

البته امیدواریم که هم مردم به این نکات ایمنی توجه داشته باشند هم مسئولین اقدامات جدی تری در این مورد بگیرند تا شاهد کمتر شدن کشته شدگان در این مناطق باشیم و به قول معروف راهی که برای شاد بودن طی می کنیم به تلخی و ناراحتی تبدیل نشود کاش کمی به عاقبت بیندیشیم./ز

گزارش از سحر آرام

برچسب ها: دریا ، سفر ، تابستان ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار