يك پژوهشگر گفت: دولت های غربی که در رسانه ها، سخن از آزادی می زنند و تفکرات بدحجابی را گسترش می دهند خود در این حوزه با مشکلات بسیاری مواجهه شده اند.

  الهام حیادار مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بدحجابی معضلی است که در عین سادگی ساختار پیچیده و خطرناکی برای جامعه دارد و حتی می تواند یک ملت و یا یک خانواده را به انحدام کامل بکشاند و تأثیرات منفی اش را تا مدتها به جای بگذارد.

وی در ادامه افزود: دولت های غربی که در رسانه ها، سخن از آزادی حقوق می زنند و تأثیرات و تفکرات شیطانی خود را الگوی مردمانی بر دین قرار می دهند و متأسفانه قسمتی از مردمان کشورها نیز تحت تأثیر این افکار و تبلیغات قرار گرفته و وارد این گرداب خانمان سوز شده اند.

حیادار در ادامه اظهار داشت:‌ طبق تحقیقات انجام شده از روزنامه های دولت های غربی نشان داده شده است که همانانی که دم از این آزادی ها می زنند خود دچار مشکلات بسیاری در این باره شده اند و طبق اطلاع رسانی خودشان در سال های گذشته بیش از 50 درصد زنان مورد تجاوز قرار گرفته اند و این فرآیند رو به رشد هم خواهد بود.

وی با اشاره به تأثیرات بدحجابی بر روی افراد تصریح کرد: افرادی که با بدحجابی به زندگی روزمره خود ادامه می دهند بعد از مدتی متوجه کمبودهایی در درون خود می شوند که شاید این کمبودها شخص را به افسردگی، خودکشی، خودفروشی،اختلاف روانی و ... بکشاند.

حیادار افزود: این کمبودها شاید مهمترین عاملش بدحجابی باشد. زیرا نداشتن حجاب کامل موجب معرفی شدن زن می گردد و یا شاید موجب تجاوز بیمار دلان به آن شخص شود و چونکه با آن شخص بدحجاب به صورت کالا رفتار می شود به کمبودهایی در درون خود می رسد که این کمبودها شاید بتواند شخص را به جنون بکشاند.

وی در رابطه با علل به وجود آورنده بدحجابی گفت: بدحجابی شاید از همان دوران کودکی به سراغ انسان بیاید به صورتی که شخصی در خانواده ی خویش با مشاهده بدحجابی پدر و مادر کرامت دین برایشان برداشته شود و یا شخص گرفتار این معضل در نوجوانی مورد بی توجهی اطرافیان به ویژه پدر قرار می گیرد و با این روش بدحجاب می خواهد محبت و یا توجه غریبه ها را به خود جلب کند ولی در آینده ی نه چندان دور به مشکلات بسیاری بر می خورد که باعث ویرانی زندگی اش می شود.

حیادار در پایان تاکید کرد: خانواده زیر بنای مستحکمی در برابر این معضل است و پدر ستون های این بنا می باشد به عبارتی دیگر نقش پدر درالگوی رفتار دختر و یا پسرش حیاتی تر از مادر است به طوری که تحقیقات نشان داده شده است که دخترانی که پدرانشان توجه ویژه ای به آنها دارند کمتر به این مشکلات دچار می شوند./ز

برچسب ها: بدحجابی ، حیادار ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار