با توجه به تحریم های صورت گرفته از سوی کشورهای غربی اگر از سوی تولید 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور خودکفا نبودیم بازار دارویی کشور فلج می شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سید مهدی رضایت رئیس واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری روز داروساز گفت: دارو جزو محصولات استراتژیک محسوب می شود و بازار بسیار بزرگ تجاری را به خود اختصاص داده است.
 
وی گفت: 30 درصد بازار داروی جهان در اختیار آمریکای شمالی، 10 درصد در اختیار ژاپن، 12 درصد در اختیار آسیا و اقیانوسيه و 30 درصد در اختیار اروپا است.
 
رضایت به بحث تولید داروهای جدید اشاره و عنوان کرد: داروهای نسل جدید به خصوص داروهای نوترکیب از فناوری بالایی برخوردارند که با تولید برخی از آن ها در کشور که با همت و تلاش محققان و داروسازان کشور صورت گرفته قدم بزرگی در زمینه دست یابی به تکنولوژی داروهای جدید برداشته شده است.
 
وی با اشاره به این که ما در کشور 12 رشته تخصصی داروسازی داریم عنوان کرد:  ما توانسته ایم 98 درصد داروهای مورد نیاز مردم کشور را در داخل تولید کنیم و  در تلاش هستیم تا 3 درصد داروهای باقی مانده را نیز با توجه به برخورداری دانشمندان و محققان کشور از سطح علمی بالا بتوانیم تولید کنیم چرا که همین 3 درصد بیش از 30 درصد بازار دارویی یعنی 3 هزار میلیارد تومان را به خودش اختصاص می دهد.
 
وی خاطر نشان  کرد: اگر در تولید 97 درصد دارو خودکفا نبودیم با توجه به تحریم های صورت گرفته بازار دارویی کشور فلج می شد ولی با تدابیر مسئولین توانسته ایم که در مقابل این تحریم ها سربلند باشیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.