معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال و در سال تحصیلی 90- 91 بیش از 19 میلیون دانش آموز در سراسر كشور در مسابقات قرآنی ، فرهنگی ، هنری و طرح نور شركت كردند.

'حسین هژیری' در حاشیه مراسم اختتامیه سی امین جشنواره فرهنگی ، پژوهشی وادبی دانش آموزان پسر سراسر كشور در یاسوج در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: از این تعداد 7 میلیون درمسابقات قرآن ونهج البلاغه ،سه میلیون نفر درطرح حفظ و قرائت قرآن كریم و 9میلیون نفر نیز درمسابقات فرهنگی ، پژوهشی وادبی شركت كردند.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی استعدادها وتشویق وترغیب بیشتر دانش آموزان در كارهای فوق برنامه ای وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: شركت كنندگان در مسابقات مختلف قرآنی ، فرهنگی و هنری در سه مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای و كشوری به رقابت می پردازند كه در نهایت برگزیدگان هر مرحله در مسابقات مختلف معرفی خواهند شد.
وی افزود: از 9 میلیون دانش اموز شركت كننده در مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر كشور افزون بر دو هزار و 500 نفر از آنها در بخش جشنواره فرهنگی ، پژوهشی و ادبی شركت كردند.
هژیری تصریح كرد: هم اكنون 257 دانش آموز پسراز سراسر كشوردر جشنواره فرهنگی ، پژوهشی و ادبی به میزبانی یاسوج حضور یافته اند كه در پایان از هر رشته سه نفر به عنوان برگزیدان جشنواره معرفی خواهند شد.
وی تاكید كرد: رویكرد و سیاست وزارت آموزش و پرورش بر توزیع عادلانه جشنواره ها درهمه استان های كشور استواراست تا از این طریق شاهد رقابت های سالم و آشنایی وشناسایی بیشتر استعدادها و پتانسیل های مختلف دانش آموزان سراسر كشور باشیم.
وی پرورش ، هدایت و تقویت استعدادهای بالقوه دانش آموزان سراسر كشور را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات در رشته ها و بخش های مختلف عنوان كرد./س

برچسب ها: مسابقات ، قرآنی ، فرهنگی ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.