دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری در پایان نامه خود به بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش چهره به چهره و ویدئویی بر تبعیت از رژیم غذایی و مایعات در بیماران دیالیزی پرداخت.

سمیه شمس الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: تبعیت از رژیم غذایی و مایعات یکی از ارکان اساسی درمان بیماران همودیالیزی است عدم تبعیت از رژیم غذایی و مایعات می تواند منجر به ناتوانی و مرگ زودرس این بیماران شود.
 
وی گفت: تلاش در جهت یافتن روش های آموزشی موثر که بتواند مشکلات جسمی این بیماران را بهبود ببخشد ضروری است لذا این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر دو روش آموزش چهره به چهره و ویدئویی بر تبعیت از رژیم غذایی و مایعات بیماران همودیالیزی انجام شد.
 
شمس الدینی اظهار کرد: آموزش با هر دو شیوه چهره به چهره و ویدیویی به یک اندازه در افزایش تبعیت از رژیم غذایی و مایعات بیماران همودیالیزی موثر بوده است.
 
وی خاطر نشان کرد: لذا با توجه به رشد روزافزون آمار بیماران همودیالیزی و وقت گیر بودن و دشواری های عملی آموزش به روش چهره به چهره پیشنهاد می شود که به آموزش های مجازی توجه بیشتری شده و به عنوان مکمل در آموزش این بیماران استفاده شود و سازمان های مربوطه در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری کنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار