رئيس مجمع ملي بيداري و آگاه سازي يمن با اشاره به برخي مواضع منفي عليه انقلاب يمن گفت: ناكامي سازش و فرايند سياسي، فرصتي براي تقويت انقلاب فراهم كرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛‌ "اسكند شاهر"اظهار داشت: تحولات سياسي كنوني به نفع انقلاب است اما تثبيت انقلاب به فعال كردن نقش گروه هاي تغيير واقعي و يكپارچگي آنها زير پرچم ابتكار ملي و تلاش دسته جمعي نيازمند است و بايد گروههاي واقعي تغيير بدان توجه كنند.

 شاهر تاكيد كرد: اقدام برخي گروه ها در زمينه دخالت دادن ديگر كشورها در بحران يمن به منزله تحت اشغال قرار دادن كشور است در حالي كه لغو قيموميت عربستان از مهم ترين اهداف انقلاب يمن بوده است.

وي افزود: شركاي حكومت يمن پيش از انقلاب در مارتن هاي بي نتيجه مذاكره شركت مي كردند اما زماني كه انقلاب به وقوع پيوست آن را ترك كرده و با راهكارهاي سياسي دور ميز تقسيم قدرت و سهم بندي نشستند.

رئيس مجمع ملي بيداري و آگاه سازي يمن گفت: گروه تجمع جنوب از سال 2007 فعاليت خود را آغاز كرد اما سياستمداران توجهي بدان نكردند و آن را ناديده گرفتند تا اين كه در طول اين سالها سقف درخواستهايشان افزايش يافت.

وي تاكيد كرد: سازش سياسي كنوني مانع از خون ريزي نمي شود بلكه به صدها جنگ بيهوده دامن مي زند.

شاهر افزود: افرادي كه با سازش سياسي موافق هستند درصدد فريبكاري بودند اما اين اقدام آنها به آغاز عمليات غربالگري منجرشد و طي آن دست اندركاران اين طرح رسوا شدند و در نهايت همه چيز به نفع انقلابيون تمام شد.

وي گفت: طي چند روز آتي بحران جديدي ضد عناصر رژيم سابق و سازش سياسي آغاز خواهد شد و ابتكار ملي در زمينه مقابله با ابتكارهاي خارجي و تحت قيموميت قرار دادن كشور فعال خواهد شد.
برچسب ها: یمن ، انقلاب ، تقوریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار