مقامات مسئول یمن در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه گروه القاعده ممکن است تلاش کنند ساختمان های دولتی این کشور در شهر عدن را در حملاتی مسلحانه و انتحاری هدف قرار دهند، تدابیر امنیتی را در این شهر در جنوب یمن تشدید کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری شین‌هوا گفت نیروهای پلیس در پی دریافت گزارش هایی اطلاعاتی مبنی بر اینکه گروه القاعده مستقر در یمن در حال برنامه ریزی برای اجرای حملات تروریستی بیشتر در شهر عدن است، به شهروندان توصیه کردند هوشیار باشند و گشتی های نظامی را در این شهر افزایش دادند.

در پی حمله ای انتحاری و حمله راکتی القاعده به مقر دستگاه اطلاعاتی یمن و ساختمان تلویزیون دولتی این کشور که به کشته شدن دست‌کم نوزده نظامی و زخمی شدن ده تن دیگر منجر شد، تدابیر امنیتی از روز شنبه در یمن تشدید شده است.

این مقام امنیتی گفت :« نیروهای پلیس جستجو برای یافتن تروریست هایی را که برای انجام دادن حملات تروریستی و عملیات مسلحانه علیه پایگاه های نظامی و ساختمان های دولتی وارد شهر شده اند، آغاز کرده اند ».

وی افزود :« همه واحدهای نظامی در حال آماده باش خواهند بود و هر کسی که خودرویی مشکوک را با راننده ای مشکوک مشاهده کرد باید بدون تاخیر، به نزدیک ترین نیرو یا دفتر امنیتی گزارش کند ».

در عین حال، وزارت کشور یمن اعلام کرد به نیروها دستور داده شده است تدابیر کافی را برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها به شهر عدن اتخاذ کنند.این وزارتخانه همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده موردی مشکوک آنرا به افسران و ماموران پلیس گزارش کنند.

ساکنان محلی که خواستند نامشان فاش نشود، به این خبرگزاری گفتند حضور سنگین پلیس در همه مناطق وجود دارد و بسیاری از نظامیان در حال بازرسی خودروها در ورودی های شهر عدن هستند.

مقامات ارتش یمن بیستم ژوئن از تسخیر آخرین پایگاه القاعده در جنوب این کشور ناآرام خبر دادند. 
نیروهای یمنی چند ماه است عملیاتی نظامی را برای ریشه کن کردن شاخه القاعده در این کشور آغاز کرده اند. نیروهای دولتی یمن این عملیات نظامی گسترده را با پشتیبانی آمریکا و عربستان سعودی در جنوب این کشور آغاز کردند.

جنگجویان القاعده سال گذشته از ضعف دولت مرکزی در پی قیام های مرتبط با بهار عربی در یمن بهره گرفته و مناطقی را در جنوب این کشور تصرف کرده بودند. با این حال، کارشناسان نظامی و ضد تروریسم یمن اعلام کردند شاخه القاعده در یمن همچنان تهدیدی بزرگ برای این کشور فقیر عربی است.

 در چند ماه گذشته، چندین دفتر اطلاعاتی و دولتی هدف حملات و بمب گذاری هایی قرار گرفته است که به شاخه القاعده در یمن نسبت داده شده است. جنگجویان القاعده مسئولیت ترور چند تن از فرماندهان ارتش و افسران اطلاعاتی را در مناطق جنوبی یمن بر عهده گرفته اند.
برچسب ها: عدن ، یمن ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار