برنامه "هزار و يك شب" به تهيه‌كنندگي "عليرضا حائري"امشب ساعت 23:15 با محوريت "مهدي اخوان ثالث"،روي آنتن شبكه 4 سيما مي‌رود.

عليرضا حائري،تهيه‌كننده برنامه "هزار و يك شب" شبكه 4 سيما در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود:در برنامه امشب،راجع به "مهدي اخوان ثالث "با مرتضي كافي و محمد رضا محمدي آملي به گفتگو مي‌پردازيم.
وي ادامه داد:‌استاد كافي متولد سال 1317 است و تاكنون 10 جلد كتاب درباره "اخوان ثالث " نوشته كه هركدام از آنها، حدود 6 بار تجديد چاپ شده است و استاد محمدي آملي نيز نويسنده و منتقد ادبي است.
حائري اظهار داشت:‌در بخش "ميز شيشه‌اي"مسعود خيرخواه، 5 جلد كتاب را سرآغازي از كتاب "انسان شاعرانه زندگي مي‌كند در زمين" به نويسندگي فريد ريش هلدرلين،معرفي مي‌كند.
تهيه كننده "هزارو يك شب" تصريح كرد:كتابهايي همچون "گزيده اشعار مهدي اخوان ثالث" از سوي انتشارات مرواريد،"سركوه بلند" به انتخاب مرتضي كافي و از سوي انتشارات زمستان، گزيده اشعار "نيما يوشيج" ، "سرگذشت شعر در ايران" به نويسندگي علي اصغر سيدآبادي و از سوي انتشارات افق و كتاب "ذن در هنر نويسندگي" به قلم "ري رادبري" و با ترجمه پرويز دوايي در بخش ميز شيشه‌اي به مخاطبان برنامه معرفي مي شود.
وي با اشاره به ساير بخش‌هاي "هزار و يك شب" 4 مرداد تصريح كرد: 2 آيتم را در برنامه امشب، به طور ويژه به "اخوان ثالث" اختصاص داده‌ايم به نحوي كه در اين دو بخش، همراه با نمايش چهره اين شاعر معاصر كشورمان،شعر خواني او را نيز مي‌شنويم.
حائري ادامه داد:بخش شعر خواني اخوان ثالث را از آرشيو انتخاب كرده‌ايم و تصور مي‌كنم اين بخش نوستالژي بسياري را براي مخاطبان برنامه رقم بزند.
تهيه‌كننده "هزار و يك شب" خاطرنشان كرد:سرمقاله برنامه امشب نيز به "مهدي اخوان ثالث" اختصاص يافته و در بخش گزارش برنامه نيز يك شعر خواني را به تصوير مي‌كشيم.
وي ادامه داد:مسعود خيرخواه با مدتي حدود 20 دقيقه در بخش "ميز شيشه‌اي" به اجرا مي‌پردازد.
" هزارو يك شب" امشب ساعت 23:15 ميهمان مخاطبان فرهيخته شبكه 4 سيما مي‌شود./ه
برچسب ها: مهدی ، اخوان ، ثالث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.