يک افسر اطلاعاتي سابق آمريکا گفت حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در پاکستان فقط به بي ثباتي در اين کشور و اضافه شدن به تعداد دشمنان آمريکا مي انجامد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري راشا تودي ، در جديدترين حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در شمال غربي پاکستان که هجده کشته بر جا گذاشت ظاهرا يکي از رهبران جنگجويان طالبان نيز کشته شده است.  
اين منطقه کانون فعاليت هاي گروههاي خشونت طلب مانند طالبان است اما يک افسر اطلاعاتي سابق آمريکا معتقد است حملات هواپيماهاي بدون سرنشين تصوري موهوم از پيشرفت ارائه مي کند و در عين حال به امنيت کشورهايي که اين حملات در آنها صورت مي گيرد لطمه مي زند.
آنتوني شفر از مرکز مطالعات دفاعي پيشرفته در گفتگو با راشا تودي گفت :دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به اين نوع جنگ تقريبا معتاد شده است. نتيجه اين نوع حملات مشخص نيست. صادقانه بگويم که اين حملات اين توهم دروغين را ايجاد مي کنند که گويي پيشرفت هايي نيز حاصل شده است. ما در اين حملات اهداف اصلي را از بين نمي بريم . علتش نيز اين است که با شليک يک موشک از فاصله چند صد کيلومتري نمي توان اهداف اصلي را يافت و از بين برد. با اين حملات فقط نسل جديدي از دشمنان به وجود مي آيند. مثلا در اين حمله اخير که هجده نفر در آن کشته شدند به احتمال زياد دو سوم اين افراد انسان هاي بيگناهي بودند که بطور اتفاقي در زماني نامناسب در مکاني نامناسب حضور داشتند. همان کساني که آمريکا به دنبال آنهاست حالا (براي انتقامجويي) به سراغ پاکستان که متحد اين کشور است مي روند. طالبان پاکستان حالا دولت پاکستان را بي ثبات کرده اند. حملات هواپيماهاي بدون سرنشين طالبان را تشويق مي کند که به حملات خود شدت ببخشند. بنابراين ما به نوعي به بي ثبات شدن دولت پاکستان که متحد ماست و ما به کمکش نياز داريم کمک مي کنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار