فرماندار شهرستان خوی گفت: جاده مرزی خوی- قطور با 92 درصد پیشرفت فیزیكی در حال اجرا است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،غلامحسین عماری در بازدید از روند اجرایی این طرح اظهار داشت: جاده مرزی خوی- رازی یكی از مهم ترین محورهای ارتباطی دو كشور ایران و تركیه است كه عملیات آسفالت قطعه چهارم و نهایی آن به طول 5 كیلومتر شروع شده است و تا نیمه شهریور ماه سال جاری به پايان خواهد رسید.

وی افزود: جاده خوی- قطور 64 كیلومتر طول دارد كه استان آذربایجان غربی را از طریق پایانه مرزی رازی خوی به استان وان تركیه وصل می كند و نزدیك ترین مسیر كشورمان به كشور تركیه می باشد.

فرماندار خوی یادآور شد: تاكنون برای ساخت این جاده مهم مرزی افزون بر 200 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است و امسال هم برای آسفالت قطعه ی چهارم و احداث چهار دستگاه پل غیر همسطح 12 میلیارد ریال نیاز است.

نماینده مردم شهرستان خوی در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: با بهره برداری از قطعه ی چهارم این جاده به علت كوتاهی مسیر، روند ترانزیت زمینی كالا و مسافر بین ایران و تركیه از آذربایجان غربی با سرعت و سهولت بیشتری انجام می گیرد و بازارچه های مرزی رازی در خوی و كاپی كوی وان تركیه از رونق تجاری خوبی برخوردار خواهند شد.

 موید حسینی صدر اظهار داشت: از همه مهمتر تسریع در تكمیل این جاده می تواند گام بسیار موثری در تحقق هدف ایران و تركیه در ارتقای سقف تجاری اقتصادی به 30 میلیارد دلار در سال باشد.

بهسازی و آسفالت جاده خوی - قطور از سال 1371 آغاز شده و به علت تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات و صعب العبور بودن منطقه ، 20 سال به طول انجامیده است./ب

برچسب ها: خوی ، فرماندار ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.