با روش باز کرن دریچه تنگ میترال توسط بالون یا بادکنک PTMC آشنا شوید.

دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بود و تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طی سالهای اخیر این گونه روش ها بالون آنژیوپلاستی به خصوص در بیماری های دریچه ای قلب به ویژه در موارد تنگی دریچه میترال و یا تنگی دریچه شرایان پولمونر یا ریوی مورد استفاده وسیعی دارند و در بسیاری از موارد به عنوان درمان انتخابی و جایگزینی مناسب و ارجح بر عمل جراحی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: در روش باز کردن دریچه میترال توسط بادکنک یا بالون PTMC پی. تی . ام. سی از طریق ورید کشاله ران لوله هایی به داخل دهلیز راست هدایت شده و پس از گذشتن از سوراخ بین دهلیزی بادکنک مخصوص به داخل دهلیز چپ و از آنجا به محل دریچه میترال تنگ هدایت می شود که بعد از باز کردن توسط بالون شیارهای بهم چسبیده دریچه تنگ از یکدیگر جدا شده و سطح دریچه افزایش پیدا می کند.

این متخصص خاطر نشان کرد: این کار نیز در بخش آنژیوگرافی و بدون انجام بیهوشی و عمل جراحی و به طور معمول ظرف مدت زمان نسبتا کوتاهی انجام می شود.

این متخصص متذکر شد: این روش محدودیت هایی را شامل می شود. به طور مثال اگر همراه با تنگی دریچه، نارسایی به طور نسبتی شدیدی  نیز وجود داشته باشد که بهتر است در صورت لزوم و صلاحدید متخصص از روش جراحی تعویض دریچه استفاده شود./ح
برچسب ها: دریچه میترال ، بالون ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.