مدیر كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه و بویراحمد یكی از زمینه های جذب گردشگر خارجی را توسعه گردشگری روستایی دانست و گفت: در راستای گسترش گردشگری روستایی، مطالعات ساماندهی 11 روستای دیدنی و گردشگرپذیر استان انجام شده است.

ایزدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: روستای 'كریك' از توابع شهرستان دنا به عنوان روستای نمونه گردشگری این استان انتخاب شده است كه بخش زیادی از فعالیت های گردشگری روستایی استان در آن انجام خواهد شد.
ایزدی گفت: روستاهای 'مختار'، 'دلی بهرام بیگی'، 'چشمه بلقیس چرام'، 'دیشموك' و 'مارین' از دیگر روستاهای نمونه گردشگری كهگیلویه و بویراحمد است.
ایزدی بیان كرد: این روستاها با داشتن آب وهوای مساعد و مناظر دیدنی، مكان مناسبی برای گردشگران و مسافران در تابستان و فصل گرما است.
به گفته وی، در صورت معرفی این روستاها، شرایط آب و هوایی، نوع معماری و بافت تاریخی و زیبای آنها باعث جذب گردشگران بسیاری خواهد شد.
ایزدی عنوان كرد: كار مطالعاتی 11 منطقه گردشگری نیز انجام شده است كه ساماندهی فضای عمومی این مناطق به رونق و توسعه گردشگری استان كمك خواهد كرد.
ایزدی به پروژه زیباسازی آبشار یاسوج كه یكی از مناطق پربازدید استان و یكی از پروژه های در دست اجرای سازمان است اشاره كرد و گفت: طرح زیباسازی سرچشمه آبشار بشار روند مطلوبی دارد.
وی كمك به توسعه رفاه گردشگران، زیباسازی چشم انداز نشمین گاهی این آبشار و روان سازی تردد در مسیر بازدید از سرچشمه آبشار را از اهداف این طرح برشمرد.
ایزدی از هزینه شش میلیارد ریالی از محل اعتبارات سال 90 بر روی این طرح خبرداد و افزود: امسال نیز هفت میلیارد ریال برای كمك به ادامه طرح زیباسازی و تكمیل عملیات پیش بینی شده در قالب فاز یك زیبا سازی آبشار هزینه خواهد شد./ب
برچسب ها: روستا ، نمونه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.