خبرگزاري فرانسه در گزارشي از پاريس عناوين برخي از مهمترين رويدادهاي جهان را در روز شنبه بيست و چهارم اوت، چهارم شهريورماه، به اين صورت اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران،
 
سوريه
دمشق، حلب- پيگيري تحولات امنيتي و سياسي در سوريه
 
لبنان
بيروت- پيگيري درگيريهاي مرتبط با مناقشه سوريه در لبنان که روز جمعه در منطقه طرابلس در شمال لبنان سه قرباني گرفت و نگرانيهاي مقامات لبنان و مسئولان بين المللي را از گسترش بيشتر خشونتهاي سوريه به لبنان افزايش داد.
 
ايران
تهران- رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران، روز شنبه درباره نشست آتي سران کشورهاي جنبش عدم تعهد که روزهاي سي ام و سي و يکم اوت در پايتخت ايران برگزار خواهد شد، کنفرانسي مطبوعاتي برگزار خواهد کرد. اين کنفرانس ساعت نه و نيم به وقت گرينويچ در تهران برگزار خواهد شد.
 
تونس
تونس- پيگيري اخبار مربوط به دومين روز از کنگره حزب منصف مرزوقي، رئيس جمهور تونس موسوم به "کنگره براي جمهوري" که روز يکشنبه به پايان خواهد رسيد. قرار است مسئولان حزب کنگره براي جمهوري تونس رئيس جديد حزب حود را انتخاب کنند و راهبرد سياسي آن را براي انتخابات سراسري دو هزار و سيزده مشخص نمايند.

آمريکا، کوبا، جمهوري دومينيکن، هائيتي
ميامي، هاوانا، سنت دومينگو، پورتو پرنس- پيگيري اخبار مربوط به طوفان حاره اي ايزاک در منطقه کارائيب در حالي که کارشناسان آب و هوا احتمال مي دهند که اين طوفان روز شنبه پيش از رسيدن به کوبا به يک گردباد شديد تبديل شود و  کنوانسيون ملي حزب جمهوري خواه آمريکا را که قرار است از روز دوشنبه در شهر تامپا در ايالت فلوريدا در جنوب شرقي اين کشور برگزار شود، به خطر اندازد.
 
آمريکا
اوستين-پيگيري اخبار مربوط به آرمسترانگ، دوچرخه سوار آمريکايي که طبق تصميم جديد آژانس ضد دوپينگ آمريکا از فعاليت در دنياي حرفه اي دوچرخه سواري محروم شده است. آژانس ضد دوپينگ آمريکا روز جمعه اعلام کرد کليه نتايجي که آرمسترانگ از سال 1998در مسابقات مختلف به دست آورده، باطل است و ديگر هيچ وقت اجازه ندارد در مسابقات حرفه اي دوچرخه سواري شرکت کند.  
 
فرانسه  
پاريس- فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه ساعت 8:30 به وقت گرينويچ در کاخ اليزه با انتونيس ساماراس نخست وزير يونان ديدار و گفتگو خواهد کرد. اين ديدار يک روز پس از ديدار بي نتيجه ساماراس با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان صورت مي گيرد. مرکل روز جمعه با دفاع از جايگاه يونان در منطقه يورو، تلاش کرد تا اندازه اي بازارهاي مالي را آرام کند. ساماراس اميدوار است که ضمن جلب حمايت پاريس، بتواند شرکاي اروپايي خود را متقاعد کند که با تعديل طرح رياضت اقتصادي که دولتش متعهد به اجراي آن شده است، موافقت کنند.
 
آمريکا
نيويورک- پيگيري اخبار مربوط به تيراندازي در نيويورک که روز جمعه اتفاق افتاد و دو کشته و نه زخمي برجا گذاشت.
 
آفريقاي جنوبي
امتاتا- مراسم تشييع جنازه چندين معدنچي که در حوادث خونين شانزدهم اوت در منطقه محروم امتاتا کشته شدند، روز شنبه برگزار خواهد شد. بسياري از کارگران معادن آفريقاي جنوبي از ساکنان اين منطقه هستند.
 
اتيوپي
آديس ابابا- هايله ماريام دسالگن، معاون نخست وزير اتيوپي که پس از درگذشت ملس زناوي قدرت را به طور موقت در کشورش در دست گرفته است خود را آماده مي کند تا طبق قانون اساسي اتيوپي ماموريت خطير خود را آغاز کند اما کارشناسان و تحليلگران اروپايي درباره توانايي  و ظرفيت وي براي باقي ماندن در قدرت پس از پايان دوره انتقالي ترديد دارند.  
 
آنگولا
لواندا- حزب اتحاد که اصلي ترين حزب جناح مخالف آنگولا به شمار مي رود، از مردم خواسته است در اعتراض به تخلفها و قانون شکني هايي که در کارهاي مقدماتي انتخابات سراسري سي و يکم اوت مشاهده شده است، تظاهرات برگزار کنند. از زماني که مناقشه داخلي در آنگولا به پايان رسيد اين دومين بار است که انتخابات سراسري در اين کشور برگزار مي شود.
 
ويتنام
هانوي- پيگيري اخبار مربوط به بازداشت دو مسئول بانکي در ويتنام به اتهام اختلاس و پايين آوردن ارزش سهام در دو بازار بورس کشور. مسئولان دستگاه قضايي ويتنام مي گويند اين دو مسئول بانکي با اقدامات غيرقانوني خود نظام بانکي کشورشان را با خطر فروپاشي روبرو کردند.
 
ليبروويل
گابن- ده روز پس از تظاهراتي که منجر به درگيري و خشونت ميان تظاهرکنندگان و نيروهاي امنيتي گابن شد، حزب "اتحاد ملي" که حزب مخالف منحل شده گابن است، روز شنبه در ليبروويل، پايتخت اين کشور، يک نشست بزرگ مطبوعاتي برگزار مي کند.
 
تازنانيا، مالاوي
ليلونگوي- وزراي امور خارجه مالاوي و  تانزانيا، گزارش مربوط به پنج روز مذاکرات خود را درباره مناقشه مرزي ميان دو کشور منتشر خواهند کرد. هر دو کشور ادعاي مالکيت بر درياچه مالاوي را دارند که ذخاير بزرگ نفت و گاز دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار