"آنتونيوس ساماراس" نخست وزير يونان در سفر به آلمان و ديدار با آنگلا مرکل صدر اعظم اين کشور تلاش کرد که موافقت وي را براي تمديد مهلت تعيين شده براي يونان در اجراي سياستهاي رياضت اقتصادي جلب کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، يک کارشناس اقتصادي در بورس آلمان گفت: ديدار و کنفرانس خبري مشترک "آنگلا مرکل "صدر اعظم آلمان و "آنتونيس ساماراس "نخست وزير يونان مطلب جديدي نداشت و وضعيت را براي يونان تغيير نداد.
 "ساماراس" قرار است روز شنبه با "فرانسوا اولاند" رئيس جمهور فرانسه نيز ديدار کند.
"مرکل" پس از ديدار با "ساماراس "، گفت: هدف از گفتگوها اظهار اين موضوع بود که ما خواستار باقي ماندن يونان به عنوان بخشي از حوزه يورو هستيم، اما عمل کردن يونان به تعهداتش و تحقق انتظارات، امري طبيعي است.

"اوليور راث "کارشناس اقتصادي از موسسه کلوز بردارز سيدلر بانک آلمان گفت: ديدار مرکل با ساماراس تاثير قابل توجهي بر بورس آلمان نداشته است.
وي افزود: وضعيت پس از اين ديدار تغيير نکرده و همچنان يونان بايد اصلاحاتش را انجام دهد. نخست وزير يونان تلاش کرد تا در اين ديدار براي انجام اين اصلاحات سختگيرانه مقداري زمان براي خود بگيرد. اما اين مشخص است که يونان براي دريافت کمک هاي جديد بايد اصلاحات وعده داده شده را انجام دهد؛ اگر اصلاحات انجام نشود و يونان کمکهاي جديد را دريافت نکند، ورشکسته خواهد شد  و اين به معني خروج از حوزه يورو است.
اين کارشناس اقتصادي گفت: مشکلات اقتصادي يونان به حدي است که انجام اصلاحات در زماني مشخص خيلي تفاوتي ايجاد نخواهد کرد، اما شيوه کمک به يونان براي ما در بورس آلمان بسيار مهم است.
برچسب ها: یونان ، مرکل ، اقتصاد ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار