فيلم سينمايي "وكيل اول" به كارگرداني "جمشيد حيدري" امشب ساعت 23 از شبكه 2 پخش مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران ؛فيلم سينمايي "وكيل اول "هم امروز ساعت 23 روي آنتن شبكه دو مي رود.اين فيلم به نويسندگي و كارگرداني "جمشيد حيدري" محصول سال 65است و مرحوم غلامحسين نقشينه،محمد مطيع،اسماعيل محرابي،سهيلا بخاري،مرحوم اسماعيل داورفر، قدرت الله لطيفي،شاپور شهيدي،سرور رجايي، زهره عدالت،حسين اسدي، در آن ايفاي نقش كرده اند.
"وكيل اول" ماجراي سومين سفر احمدشاه را به فرهنگ به تصوير مي كشد،احمدشاه بار و بنه خود را مي بندد و سفرش را به اروپا آغاز مي كند سلطنت قاجار رو به پايان است دو برادر به نام هاي مطيع الدوله و ارفع الملك از بزرگان ايل قاجار مي كوشند با اكثريت آرا به مجلس راه يابند.
مراد،مباشر مطيع الدوله آن دو را به جان يكديگر مي اندازد.
مطيع الدوله به همكاري با سفارت انگليس تن مي دهد و ارفع الملك دست ياري به سوي سفارت شوروي دراز مي كند.
اقدام خودسرانه آن دو نقشه و روابط بزرگان ايل قاجار را به هم مي ريزد.دو برادر در انتخابات شكست مي خورند و مراد به زودي درمي يابد كه نوكيسه هاي تازه به قدرت رسيده از سياست گذاران قبلي به مراتب حيله گرترند.
پنجمين تجربه كارگرداني حيدري در حوزه سينما در ششمين دوره فيلم فجر نامزد دريافت جايزه بهترين موسيقي متن براي "فريدون شهبازي" شد كه البته جايزه به فيلمي ديگر رسيد.
"حيدري" كه 10 فيلم بلند در كارنامه دارد، آخرين بار در سال 87 فيلم سينمايي "كيش و مات" را روي پرده سينماها داشت و سال گذشته نيز با فيلم سينمايي دوباره با هم درسي امين جشنواره فيلم فجر شركت كرد./ه
برچسب ها: وکیل ، اول ، جمشید ، حیدری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار