معاون نوسازی و تحول اداری کارگروه دولت الکترونیک گفت: تا پایان سال 550 خدمت دولت به صورت الکترونیکی قابل ارائه به شهروندان خواهدبود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مهدی بزرگیان در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه السیت اظهار داشت: کمیته ای در سطح ملی تحت عنوان کمیته تخصصی دولت الکترونیک تشکیل شده است که در سال گذشته پیشنهاد شده است این کارگروه در حوزه شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک فعالیت کند.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف دولت این است که در پایان برنامه پنجم 70درصد خدمات خود را به صورت الکترونیک ارائه دهد، حاکمیت دولت الکترونیک محقق نمی شود مگر اینکه بتوان در حوزه شهری هم خدمات را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه دهیم تا سلامت اداری، دقت و قدرت پایش و نظارت افزایش پیدا کند و حفظ شود.

وی ادامه داد: این کارگروه تشکیل شده است تا در جنبه ملی با کمک دبیرخانه کلان شهرها و استانداری ها مطالبات شهروندان را پیگیری کنند و در جهت تحقق شهر الکترونیک گام های موثری را بردارند.

وی تصریح کرد: حدود 348خدمت تا پایان سال 90 به صورت الکترونیکی ارائه شده است که در حدود 200 خدمت هم برای سال 91 در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال این مجموعه خدمات به 550 خدمت برسد.

بزرگیان در مورد اقدامات شهر مشهد در زمینه شهر الکترونیک گفت: در شهر مشهد استانداری و شهرداری گام های خوبی را در این زمینه برداشته اند و این تحول در خدمات شهرداری را مردم به خوبی احساس می کنند و همه به این باور رسیده اند که راه نجات جامعه الکترونیکی کردن آن است.

وی در مورد ضرورت برگزاری نمایشگاه السیت بیان داشت: یکی از ابعاد اصلی برگزاری هر نمایشگاهی فرهنگ سازی است و حضور شرکت های مختلف در نمایشگاه هم سبب الگوسازی و هم ایجاد رقابت سالم بین بخش های مختلف شده و باعث کشف استعدادهای ویژه می شود.


برچسب ها: تحول ، اداری ، کارگروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.